Ja no sé que fer
Hola!
Contacto amb vosaltres perquè sou el meu últim recurs i ja no sé que fer. M'he informat sobre l'ansietat i la fobia social, però crec que no és ben bé el meu cas. Tot va començar quanper certes situacions viscudes (amistat que et fallen, altres que s'aprofiten de tu, etc, etc..) durant un temps em pensava que no seria capaç de tornar a fer amics, finalment he comprès que el problema no és meu, però això m'ha deixat moltes seqüeles. El que em passa és que quan he de parlar amb algú les comissures dels llavis s'em comencen a apretar i és com si el pensament no em pugués anar fluïd i ràpid. Això provoca que no em pugui expressar amb espontaneïtat ni claretat i ha arribat un moment que no puc elaborar discursos de més d'un minut i que arribi a preparar-me el que diré. Perquè s'em pugui entendre és com si quan vaig a parlar amb algú( o m'ho imagino( o veig algú el meu subconsciet activés un botó. Siuspalu no em conetstis que intenti no pensar-hi ni obsessionar-me i que sorti amb amics, perquè com més intento no pensar-hi més em passa, és un cicle que es retroalimenta. M'agradaria que em puguessis dir com puc trencar-lo d'una vegada per totes perquè és molt tòxic i m'està fent molt mal, també que em poguessis dir si has snetit ha parlar mai d'un cas com el meu perquè em consolaria saber que té solució.
Estrella Dorca

Hola mei3,
El teu cas és més freqüent del que creus. Ara mateix no et puc fer un diagnòstic, perquè caldria fer una bona exploració. Tinc la sensació que ets una persona molt analítica i que ho analitzes tot molt a fons. Segurament el teu cap dóna mil voltes abans de prendre una decisió i necessites tenir tota la situació controlada. El problema de parlar o contactar amb altres persones és que no saps com respondran, no pots preveure la seva reacció i això no es pot controlar. Llavors el teu cervell crea mil i una hipòtesis per iniciar la resposta i això fa que bloquegi el teu cos. És a dir, com més et preocupa com anirà la conversa, més complicat es fa iniciar-la.
Això entra dins l'emoció de la por i l'ansietat: intentar avançar què passarà, com anirà, què dirà, se'n riurà de mi?.... I l'única manera de vèncer la por és enfrontant-hi. Si sents que no tens prous eines, potser estaria bé que busquessis ajuda professional. Així potser podries acabar de resoldre aquests orígens i sentir-te més segura a l'hora de parlar amb els altres. Com ho veus?
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25