La regla
Hola,
Tinc por de quedar-me aixi, fa mig any que em va venir per primer cop la regla i fins ara no ma passat res dolent. Però avui em estat parlant el meu grup d'amigues i m'han dit que despres de la regla ja no creixes o nomes ho faràs pero menys de 5 cm. Tinc por, sóc molt baixeta 1,57cm i no vull quedar-me aixi. El pediatra em va dir fa un any que creixeria mes pero clar, no tenia la regla quan vaig anar. No se que fer i no se que pensar. Necessito la vostra ajuda si us plau.
Estrella Dorca

Hola Ovedin,
Això és una llegenda urbana! El desenvolupament del cos no té un ordre concret. Pot començar per l'aparició de pèl púbic, després començar a créixer una mica els pits, continuar amb el desenvolupament de la musculatura, l'aparició de la regla, continuar creixent els pits, desenvolupament dels malucs... Tot va al seu ritme i no hi ha cap ordre establert!
Ningú pot endevinar fins a quina alçada creixeràs. Segurament l'alçada dels teus pares et pot donar una pista, però tampoc és cap seguretat. No t'atabalis amb aquest tema perquè no el pots controlar... i recorda una cosa! El creixement pot continuar fins als 20 anys! ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25