Com puc superar l'eritrofobia?
Hola, doncs bé, fa més o menys un any que em passa això, quan vaig començar el batxillerat, en una nova escola i amb nova gent.
El meu problema és que em poso vermella per gairebé tot el que em diuen encara que sigui una tonteria i no em faci vergonya parlar d'aquest tema, no puc controlar això. Sempre he estat molt timida i em costava bastant relacionar-me amb gent però abans no em passava això, no ho entenc. A tot això cal afegir que ultimament m'estic obrint mes amb la gent i estic perdent la timidesa però cada vegada que em poso vermella se m'obliden les paraules i el saber que m'estic posant vermella em poso mes vermella encara. Si que és veritat que a principi de curs em pasava molt més que ara, suposo que serà perquè estic agafant més confiança amb ells però no se que fer. No crec que sigui un problema d'autoestima perquè no és que la tingui molt baixa però tampoc molt alta. Tampoc crec que tingui fòbia social, ja que si que em fa una mica de vergonya parlar davant de molta gent però no és un gran problema per a mi.
Això m'està suposant un pes a sobre ja que no puc ser jo mateixa a l'hora de parlar per culpa d'això.
Com puc superar aquesta por que tinc a posar-me vermella? Gràcies.
Estrella Dorca

Hola!
Tu mateixa expliques el mecanisme: tens tanta por a posar-te vermella que el teu propi cos està pendent de qualsevol alerta i reacciona d'aquesta manera. La millor manera de frenar-ho és fer-ho evident: "ostres! Em poso vermella de seguida", "ui, potser em poso una mica vermella però..." D'aquesta manera t'oblidaràs de pensar si la gent ho nota o no, i podràs centrar-te en la conversa.
A més, també és veritat que com més practiques, és a dir, com més et poses davant dels altres, més control tens sobre el teu propi cos. Per tant, continua per aquest camí que vas molt bé!
Una altra opció - que potser et pot ajudar- és prendre-t'ho com un joc: provocar-t'ho tu mateixa! Intenta abans de fer una exposició oral, posar-te vermella. A veure si te'n surts ! ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25