Problemes i més problemes
Hola,
Necessito ajuda, a veure, tinc bastants problemes.
El primer problema és que estic perdent a la meva millor amiga, i el grup d'amics que anem, em comencen a criticar d'ella i ella em critica d'ells, i no sé que fer, perquè sento com si la meva millor amiga no es sentís bé amb mi i va amb altra gent. I realment no sé que fer. Només callo i escolto.
L'altre problema és que la meva família no està bé, hi ha mal rotllo a totes hores i sento com si tot fos culpa meva, no estem en una etapa massa bona econòmicament i les culpes van per a mí. He intentat parlar amb els meus pares però no m'entenen, i sempre deixen estar la conversa.
I per últim, d'aquí dos anys, em toca escollir batxillerat, i vull escollir el artístic, però els meus pares em diuen que l'artístic no em servirà per res, que és una tonteria, però l'art és el que m'ajuda sempre i és el que més estimo.
I a part d'aquests tres problemes, estic molt estressat per l'institut, treballs, examens i no puc estar tranquil.
Estrella Dorca

Hola!
Carai! Sempre que se t'ha ajuntat tot! Anirem a pams:
• amiga - si et molesta que parlin malament de les persones que son imporants per tu, ho has de dir. Sigues sincer i digues que això et fa mal, que no t'agrada o que et fa sentir incòmode. Veuràs com ho entenen i respecten la teva posició. Per altra banda, intenta quedar a soles amb la teva amiga, parlar d'aquesta sensació que tens i, sobretot, fer algun pla divertit! Intenteu recuperar allò que us agrada fer junts i veuràs que la connexió entre vosaltres torna a aparèixer.
• pares - La situació econòmica de casa teva no depèn de tu. Els teus pares són els responsables dels ingressos i també de les despeses. Si et retreuen les despeses que fas, parla amb ells i busqueu la manera d'estalviar en algunes coses, però de cap manera tu n'ets el culpable!!! Si hi ha mal rotllo a totes hores, per què no proves de canviar-ho? Per exemple, fes-los algun detall, proposa alguna excursió (pícnic) o prepara'ls el sopar un dia... Nosaltres també podem provocar canvis a l'ambient. Fes la prova!
• batxillerat - Si encara et queden dos anys, ves-ho meditant. Busca quines alternatives i sortides té el batxillerat artístic, ves-ne parlant a casa i explicant què t'atrau del món de l'art, a què et vols dedicar.... escolta les seves preocupacions... No ho has de decidir encara, així que retarda la decisió i mediteu-la conjuntament.
• estrès - La millor manera de controlar l'estrès és amb l'organització. Fes-te un calendari i marca't les hores dedicades als treballs i a estudiar. Intenta complir-les. Si ho necessites, demana ajuda a alguns companys i que t'ensenyin com ho fan ells. Procura dedicar-hi cada dia una horeta, així t'assegures d'anar avançant, encara que sigui mica en mica. Pensa que com més avancis, menys estrès hi haurà ;)
Espero haver-te ajudat!
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25