Estic be? (No ho publiqueu)
Hola!!
Tinc un prblema i es que visc obsessionada pel meu físic, faig com unes 6 hores d'esport a la setmana i tot i que menjo bastant porto una dieta equilibrada. Peso 52kg i medeixo 1,58, tinc 15 anys. El meu pes esta be? Sempre m'estic comparant amb les amigues i com jo tinc una constitució diferent a elles i em costa moltíssim aprimar-me m'estresso molt. Creieu que hauria de baixar de pes?
Laura Medrano

Hola!!
Ens dius que no ho publiquem, però si no ho fem no podràs llegir la resposta... De totes formes no t'amoinis perquè el teu nom no apareix enlloc i ningú podrà saber qui ets.
Pel que ens dius que peses i mesures, el teu pes està perfecte i situat totalment dins la normalitat. Tu mateixa dius que la constitució que cadascú tenim és un factor que no podem controlar ja que el físic depen molt de la genètica. Igual que no podem decidir ser més alts o més baixos, no podem decidir quina forma de cos volem... Ets una noia molt activa que fas molt esport així que el nostre consell és que intentis no pensar tant en el físic que t'agradaria tenir i que et centris en estimar i valorar el teu cos tal i com és.
És normal que et comparis amb les teves amigues, tothom ho fa, però això no ha de provocar que la teva autoestima baixi i que agafis manies amb el físic. Només tenim un cos que ens acompanyarà tota la vida i hem d'estimar-lo al màxim per a sentir-nos a gust i bé. Si et compares i comences a veure totes les coses negatives de tu i que no t'agraden, aconseguiràs que això canvii? No, oi? Per això el nostre consell és que t'acceptis, t'estimis i et valoris tal i com ets.
Una abraçada ben forta i si vols, pots tornar-nos a escriure amb altres dubtes que tinguis i estarem encantats d'ajudar-te :)
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org