Això sembla una comèdia...
Hola!
Sisplau no us rigueu, però, sí, estic a 1r de la ESO i miro adolescents.cat... Aquest no és el meu problema, però necessitava dir-ho, perquè passo de fer-me una identitat falsa de 16 anys...
El meu problema és a l'institut, i per això he dit lo del curs. El cas es que tinc una amiga que és com "la meva millor amiga", la coneixo desde que erem petites però no anàvem a la mateixa escola de primària, i ens hem fet "millors" amigues aquest curs.
També tinc una altra amiga que no és "millor amiga" (tot i que a mi no m'agrada això de dir "millor amiga" perquè és com despreciar a totes les altres), però amb la que tinc més coses en comú: ens agrada la música, som potterheads, ens agrada fer "gamberrades" (però res de pintar grafitis ehh, tipo baixar al gimnàs a l'hora de dinar i tonteries així) i... no ho sé, m'ho passo molt millor amb ella que amb la primera.
El que passa es que entre elles es cauen malament, tot i que la meva "millor amiga" no ho vulgui acceptar, se li noten els gels moltíssim. No sé que fer, no vull "abandonar" a la meva "millor amiga", però de vegades es posa una mica massa gelosa, per exemple, quan jo parlo amb la meva altra amiga ella m'agafa i diu: "acompanya'm al lavabo", i se m'emporta.
A a altra tampoc li cau bé la meva "millor amiga", però almenys no fa això i davant meu ho accepta.
No sé que fer, sincerament la altra em cau millor i cada cop tinc més ganes d'estar amb ella i ella amb mi també, el qual es un problema perquè crec que jo també l'estic distanciant de la seva millor amiga, però ella insisteix a que no es per mi que se'n allunya, es perquè ha cnviat...
Tot plegat és molt complicat, em podrieu ajudar sisplau?? Gràcies!
Estrella Dorca

Hola!
Benvinguda a Adolescents.cat!
Tots tenim dret a ser amics i amigues de qui vulguem i ningú ens pot prohibir relacionar-nos amb altres persones. A mi tampoc m'agrada aquesta etiqueta de "millors amigues", ja que perds l'oportunitat d'estar amb altres persones.
Entenc que et trobis en una situació incòmode si entre elles no es cauen bé, però per no sortir-ne perjudicada, hauràs de ser sincera amb totes. Parla amb elles, explica'ls que ets amiga de totes dues i que no tens ganes d'escoltar comentaris o crítiques cap a l'altra perquè et fa mal. Segurament ho entendran i ho respectaran, però si la teva amiga continua ficant-se pel mig.... potser hauràs de separar-te'n una mica.
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25