No tinc ganes de menjar
Hola,
tinc un problema, em vec grassa, tothom em diu que estic bè i els meus millors amics em diuen que podria estar en fase d'anorexia. A l'hora del pati, no menjo res ja que no tinc ganes de menjar, desprès quan vaig a casa per dinar (sobre les 3.15h) tampoc tinc ganes i menjo molt poc... Els meus pares els menteixo de que em menjo tot el que em posen a l'hora d'esmorzar, de dinar i de berenar però el meu problema es que m'enpleno molt ràpidament i no tinc ganes de menjar... Que faig?
(medeixo 1'65 i peso 49 kg)
Sara Bujalance

Hola,
Primer de tot, m'alegro que t'agis decidit a escriuren's per resoldre els teus dubtes, has donat un pas molt important per poder ajudar-te a tu mateixa.
Ens comentes que et veus grassa, però que la resta de gent no et veu d'igual forma i es preocupen pels teus comentaris. No menges res a l'hora del pati i quan arribes a casa menges poquet, a més d'amagar als teus pares part de la situació.
Et mostres preocupada, i això significa que creus que alguna cosa no va bé. D'entrada, l'alçada que tens i el pes que fas no indica que estiguis grassa, tot el contrari, pel que sembla que tu et veus diferent a com ets. Crec que seria una molt bona idea, i molt important per tal que no et possis malalta, que parlis amb sinceritat amb els teus pares, quan estiguis preparada, ja que ells et podran orientar i ajudar, portant-te a algun metge que miri per què menjant tan poquet t'omples tan ràpid, per què no tens gana o si tens un problema amb la forma que tens de veure't a tu mateixa. No tinguis por de parlar amb els pares, ells volen que estiguis bé i faran tot el possible per ajudar-te.
Hi ha èpoques a la nostra vida que estem molt insegurs amb nosaltres mateixos, i no sempre podem resoldre les inquietuds sols, però has de saber que el més important que tenim les persones és la nostra salut física y mental, i les hem de cuidar molt.
Et felicito de nou per haver-nos escrit, i t'animo a estimar-te i deixar-te ajudar per la teva familia.
Una abraçada.