Odio el meu cos...
Hola!!!! ^^
des de petita a l'escola rebo "insults" pel meu cos: em deien esquelet, nena invisible o fins i tot anorexica. Estava molt prima, ara que soc mes gran ja no tant, pero ho continuo estant i em sento molt acomplexada.
Feia temps que pensava que tenia un cos molt lleig, fastigos, pero ahir a l'institut estavem a classe i hi havia unes noies que deien que no estaven contentes amb el seu ventre, ja que el volien pla. La majoria de noies de la meva classe son mes curvilinies, mes rodonetes. Llavors una d'elles va dir que el volia com jo, que li agradava com era jo. Em va fer acostar i ensenyar el meu ventre. En veure'l, hi havia un noi que va dir mes o menys aquestes paraules: això és lleig, si es un esquelet aquesta nena. Les noies primes no m'agraden.
Aixo em va ferir mes del que hauria de ferir-me. Soc una persona hipersensible i el comentari d'aquest nen ha confirmat tot lo horrible que portava temps pensant de mi.. tambe el meu padrastre em critica per ser prima.
Crec que les persones es pensen que perque una persona sigui prima, ja no li afecta que li diguin coses, perque a ella li agrada estar aixi.
Vull engreixar, per mi i pels altres. Estic farta de veure'm i que em veguin lletja
Quina dieta em recomaneu per guanyar de pes?
Si exercito la part baixa del cos per augmentar els musculs de les cames, no donare la impressio de ser un esquelet?
Moltes gracies.! Ho sento pel text. No esperava que fos tan llarg pero he acabat desfogant-me mira. Em sap greu.
De nou moltissiiiimes gracies! <3
Carlota López Ballestar

Hola guapa!
Moltes gràcies per escriure al consultori. M'alegra molt que t'hagis pogut desfogar aquí.
En primer lloc has de saber que cada persona  té el cos que té per la seva predisposició genètica. En el teu cas la genètica fa que tinguis una constitució molt prima i pel que dius més aviat recte. Quasi sempre volem el que no tenim... com aquella nena et deia a ella li agradava al teu cos i potser tu enveges el seu... vivim a la societat de la comparació, tots ens comparem amb tots.
Per nosaltres criticar o insultar algú perquè està prim és el mateix que fer-ho a algú perquè és més ample o perquè té sobrepès.
Tots som diferents i em d'intentar acceptar-nos a nosaltres i tractar els altres amb respecte.
Penso que et va fer molt mal el que va dir aquell noi perquè és exactament el que tu et dius a tu mateixa (i el que et deien de petita). Però si ho mires bé, en un moment una persona et deia que li agradava el teu cos i una altre et deia que et veia massa prima... dues persones, dos punts de vista. Ningú et veurà mai de la mateixa manera i a cada un ens agraden coses diferents. Hi haurà nois i noies que els hi agradarà un cos amb més curves i altres un cos més prim i recte... ja ho saps... "sobre gustos no hay nada escrito". La qüestió no és aconseguir agradar als altres... mai agradaràs a tothom. A vegades ens costa veure-ho però és així.
El problema principal és que no t'agrades a tu mateixa, és a dir, que tens una baixa autoestima i insatisfacció amb el teu cos.
Hi ha dos coses que fem les persones que fan que ens baixi molt l’autoestima: la comparació i l’autocrítica.
Quan ens comparem amb els altres, ja siguin persones conegudes o famoses, sempre ho fem amb gent que veiem millors que nosaltres. Amb el cabell de la nostre amiga, amb el cos de l’altre, etc. Si t’hi fixes quan et compares ja has perdut... perquè ja tens la idea de que l’altre és millor quan no ho és, simplement és diferent. Molts cops pots estar comparant-te amb algú que al mateix temps aquest estigui comaprant-se amb tu. Intenta deixar de fer-ho perquè només fa que et sentis malament amb tu i cada cop més insatisfeta. A més, com t’he dit no té sentit perquè tots som diferents i és una sort, perquè si tots fóssim iguals no tindria cap gràcia.
L’autocrítica son totes aquestes coses negatives que ens diem sobre nosaltres mateixos, és aquesta veueta interna que no calla mai. Has d’intentar baixar la seva sintonia ja que fa que cada cop et sentis pitjor. Fes una llista de totes les coses que t’agradin de tu, del teu aspecte físic, de la teva forma de ser i les teves capacitats i deixa-la en un lloc visible com el mirall, l’agenda, etc. Durant un temps llegeix-la varies vegades a la setmana, repetint-te tot el que t’agrada de tu. Així poc a poc podràs canviar una mica la manera que tens de tractar-te a tu.
Espero que aquests consells et vagin bé i aconsegueixis millorar la teva autoestima.
Recorda que no hi ha ningú perfecte, no t’ho exigeixis a tu mateixa.
Pel que fa a engreixar-te et deixo unes pautes però el més provable és que no pugis de pes, ja que com et deia és la teva constitució.
Per tant, a nivell de resum et recomanem:
-seguir una dieta equilibrada fent els 5 àpats bàsics al dia
-fer un ressopó abans d’anar a dormir
-menjar hidrats de carboni a cada àpat i augmentar els que menges
-els lactis prendre’ls sempre sencers
-prendre mel i sucre i no edulcorants
-prendre fruits secs
-acompanyar els dinar i sopar amb una mica de pa
-pots prendre pastissos, magdalenes etc. de manera moderada
-pren força formatge
I sobretot, no permetis que els altres et facin mal... intenta mostrar-te indiferent al que et diuen i donar-li menys importància.
Una abraçada
Carlota López Ballestar
Psicòloga