Dubte molt gran! quimica i/o fisica?
Hola soc un noi de 25 anys, ja se que ja no soc un adolescent però aquesta pàgina sempre m'ha anat molt bé i m'ha ajudat veure altres consultes, però avui faig la meva.
Soc un noi molt timid i que no surto gaire i per tant no conec a gaires noies, ara n'he conegut a una, fa uns dies que parlem i ens sentim còmodes i tinc la sensació de que ella li interesso com a parella (per indirectes i coses que em diu) i a mi amb ella m'hi sento molt a gust quan parlem però fisicament no m'atrau gens, i tinc un dubte molt gran, que puc fer?
Estrella Dorca

Hola Josep,
Per tal que una parella funcioni hi ha d'haver tres components:
• intimitat - Té a veure amb la complicitat i l'acceptació de l'altra persona. Les ganes d'estar tots dos sols i crear moments íntims i privats
• compromís - Fa referència a l'objectiu comú d'un projecte conjunt. A la seguretat que tots dos aposteu per la relació.
• passió - és l'atracció física, el desig sexual i les ganes de proporcionar-vos plaer l'un a l'altre.
Sense l'atracció física és complicat que una parella tingui continuïtat. Tot i així, hi ha persones que decideixen voluntàriament que el sexe no és prioritari a les seves vides i construeixen una relació de parella amb poques relacions sexuals (les mostres d'afectes apareixen d'altres maneres).
En el teu cas has de valorar si no sents atracció física per aquesta noia perquè no estàs còmode del tot, perquè tens por al rebuig, perquè no t'interessa el sexe o bé perquè ella no t'atrau. Si ho necessites, dóna't uns dies per observar-te i anar comprovant quina és la hipòtesis correcta.
I, sobretot, quan tu mateix ho tinguis clar, sigues honest amb ella i parleu-ne entre tots dos, ja que us farà sentir millor.
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25