Consulta llarga però necessaria
Hola!
Bueno, antes de nada pedir perdón porque esta consulta va a ser un poquito larga. El caso es que tengo bastantes problemas. El primero y más importante es que no tengo autoestima. Soy un chico de 17 años, gordo y con bastante vello corporal. Es algo que siempre me ha jodido y me está matando por dentro. Considero que doy asco, porque no cumplo el prototipo de chico ideal. No me gusta nada de mi cuerpo, ni siquiera mi pene. El otro día hablaba con mi amigo sobre tamaños y tal, y es que el mío (erecto) llega a la media española, pero la de él es bastante más grande. Y creo que mi pene también me dificultaría tener relaciones sexuales. Soy un chico gay, virgen y eso también se añade a la lista de preocupaciones. Con todos los complejos que tengo, no sé cómo se supone que voy a tener sexo algún día si ni siquiera yo me veo atractivo. Debido a que pienso que mi pene no es lo mejor para poder hacer de activo, siempre he pensado que yo sería el pasivo. Pero y si no me gusta? Qué hago? No quiero que se rían de mí porque ya bastantes cosas tengo. Dudo que llegue a tener sexo pero es algo que me preocupa bastante. Qué consejo me daríais? Estoy harto de llorar por las noches
Estrella Dorca

Hola Shawnboy,
Intentaré ajudar-te en totes aquestes consultes:
• autoestima - El teu físic no és la base de la teva autoestima. Això ho has de tenir clar. L'aspecte físic és una part de nosaltres, però no és la totalitat. Estic convençuda que tens moltes habilitats que ni tu mateix hi dónes valor. Per començar ets una persona molt sensible i que es preocupa molt pels altres. Què més tens? Fes una llista de 20 adjectius POSITIUS que et defineixin.
• mida del penis - Si el teu penis és igual a la mitjana, quin problema hi ha? Això vol dir que hi ha persones que el tindran més llarg i altres que el tindran més curt, però estàs dins la normalitat!!
• sexualitat - Tindràs relacions sexuals amb la persona que et faci sentir a gust i còmode amb tu mateix. No pateixis per la teva virginitat, no és una cursa! Quan trobis un noi amb el qual et sentis còmode, ja sorgirà la relació sexual, ja hi hauran canvis de postura i ja experimentaràs amb diferents maneres de tenir una relació sexual! Hi ha moltes maneres! No només ser "actiu" o "passiu". No et limitis a això, deixa que vagi fluint...
El més important és que comencis a veure tot el potencial i tot el valor que tens com a persona! Tens moltíssimes coses a oferir als altres, així que no et castiguis d'aquesta manera, d'acord?
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25