Pànic als taurons
Hola Elena,
des de que tinc 8 anys que he agafat un pànic molt gran cap als taurons. Tot va començar quan vaig veure la pel·lícula "tauró" de petita i des de aleshores no puc anar ni al aquari ni veure una fotografia d'un tauró. Al principi era una por com una altra però ara a arribat a l'extrem de que hem fa por banyar-me al mar i si hi vaig estic patint tota l'estona, a demés no hi ha nit que no aparèixin en els meus somnis i m'atormentin amb malsons durant semanes. Començo a patir per si això afecta als pans que puguin fer els meus amics o familiars i que no pot ser que cada vegada que sento la paraula mar i tauró em quedi glaçada i tremolant.
merci
Elena Crespi

Hola, com estàs?
Doncs et recomano una cosa: crec que a la majoria de nosaltres ens fan poca gràcia els taurons i, evidentment, no ens agradaria trobar-ne a cap a prop. Ja saps que és una possibilitat molt remota que estiguis realment exposada a tal perill, però el pànic és irracional i, encara que sàpigues que si vas a l'aquari no passarà res, el pànic pot paralitzar.
La millor manera de fer petites les pors és enfrontar-nos-hi mica en mica. QUè vol dir això? Dius que et fa por que et parlin de taurons, del mar i inclús veure'n fotografies. De totes maneres, si mires la fotografia del mar, no et passarà res i és una situació controlada, per tant, et recomano que enlloc d'evitar veure imatges del mar o de taurons, t'animis a mirar-les perquè així, mica en mica, aniràs fent front a la por i també s'anirà fent més petita.
Com més ho evitis, més gran serà la por.
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio - @Tarongesenceres