Mai actuo, però sempre penso....
Hola, tinc 14 anys i, des dels 11 m'està costant molt relacionar-me socialment ja que, per alguna raó que desconec, acostumo a ser repelent a la gent que m'envolta. Voldria ser amic de molts dels que coneixo però em fa molta por el rebuig i, a causa d'això sóc oficialment un hipocrita que no accepta el fet de ser-ho. Quin és el meu problema i com el puc solucionar?
Gràcies, m'ajudareu molt responent aquesta consulta :)
Estrella Dorca

Hola Pambissitu,
Ets una mica dur amb tu mateix, no creus?
Tots tenim les nostres febleses o els nostres punts a millorar, però no per això cal tractar-nos tan malament a nosaltres mateixos!
És natural tenir por del rebuig dels altres i és una manera de protegir-nos a nosaltres mateixos per tal que no ens facin mal. Pots començar obrint el teu cercle d'amistats. És a dir, si et relaciones sempre amb les mateixes persones, per què no proves d'interessar-te per altres persones de la classe? També et pot funcionar que t'apuntis a un lloc on ningú et coneix d'abans: per exemple un esplai, un cau, un grup de castellers o de diables....
Així podràs jugar a "ser una altra persona", és a dir, actuar com una altra persona i veure si canvia la reacció en els altres. Fes la prova i durant uns dies (10 dies) fes-te el "simpàtic" amb tothom i mira què passa ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25