Flora intestinal?
Hola, em dic Maria i tinc 17 anys, no faig gaire esport i em caldria fer-ne una mica, estic bé de cos i menjo prou bé.
La meva alimentació és bastant sana, ja que menjo segons les calories que cremaré, intento que sigui rica en fruita, verdura, carbohidrats i fibra. M'asseguro d'on prové l'aliment que menjaré, sobretot de la carn, el peix i els ous. I quan menjo dolços, sempre són de pastisseria.
Però hi ha un tema que em crea molèstia, als matins quan esmorzo sempre bec un cafè amb llet sense lactosa i fruita amb avena, durant el matí quan he digerit el menjar sento que tinc pets. Quan sóc a casa o amb els amics no em passa, penso que podria ser perquè estic nerviosa, i després a mig matí quan faig el segon esmorzar em passa el mateix. Fa uns quants anys que em passa, he sentit a parlar de la flora intestinal i alguns cops he menjat yogurts i pot ser si que vaig notar algun canvi, que podría fer per evitar-ho?
Podría ser perquè no faig gaire esport?
Sara Bujalance

Hola Maria,
Ens expliques que fas una alimentació prou saludable i equilibrada i no fas massa esport, i que després de l'esmorzar i a mig matí quan tornes a esmorzar sents que tens gasos. Els gasos són produïts per la fermentació dels propis aliments quan els estem digerint, i són freqüents a la majoria de la població. En el teu cas dius que et passa des de fa un temps i que variant alguna vegada l'alimentació (menjant iogurts) has notat que disminueixen. Et recomano que vagis al teu metge de capçalera i li expliquis, ja que potser és convenient que et facin algunes proves per determinar si ets al·lèrgica o intolerant a algun component dels aliments que menges habitualment i modificant això notis que millores dels teus gasos.
Per altra banda, quant al tema de l'exercici, seria recomanable que comencis a practicar-ho de forma habitual i moderada (caminates, bicicleta, algun esport d'equip que t'agradi..) ja no pels gasos sino perquè és molt necessari pel bon manteniment de la salut, tant del nostre cos com de la nostra ment.
Una abraçada.