Ajuda! Aprimar
Hola! M'he proposat aprimar d'aquí al Juny. El meu pla es menjar molt sa, no atipar-me i fer esport cada tarda (sortir a correr, bici, caminar...). Medeixo 1'71 i peso 76 kg. La meva pregunta és; podré aprimar en aquest temps? Moltes gracies guapes!❤️
Sara Bujalance

Hola Liv,
Ara que ja hem entrat a la primavera i que anem de cara a l'estiu, moltes vegades ens proposem canviar alguna part de la nostra imatge per tal de sentir-nos millor. Generalment, sol ser el pes el que més ens preocupa perquè al nostre voltant comencem a veure imatges i fotos de nois i noies amb un físic determinat que ens agradaria arribar a tenir. Tu ens expliques que fas 1,71 metres i peses 76 kg,però això no és suficient per determinar si una persona està en el seu pes o no, ja que això dependrà de la teva constitució corporal (per exemple hi ha persones que tenen uns óssos més pesats, la cadera més ampla, més massa muscular.. ) coses que no tenen a veure amb el greix ni amb la necessitat d'aprimar. Sempre recomano, si creiem que hem de perdre pes, que aneu al vostre metge per tal que fent-vos les proves convenients determini si és necessari o no perdre pes, ja que fer-ho sense necessitat pot resultar dolent per a la teva salut, més encara tenint en compte que t'estàs desenvolupant encara, tant física com mentalment. A més a més, en cas de que fos necessari o recomanable perdre pes, NO es pot fer en poc temps. T'explico: quan perdem pes de forma molt ràpida (4 o 5 kg d'aqui al juny ja seria massa) el nostre cos sobretot perd aigua i es "menja" el propi múscul per tal de cotinuar alimentat. Així, quan tornem a fer la nostra alimentació normal, sol passar que es recuperen molt ràpid els kg perduts i en guanyem algun de mes, ja que el nostre cos té la tendència a guardar tot el que pugui per si tornem a menjar menys. Axixò és el que habràs sentit anomenar alguna vegada "efecte rebot". La meva recomanació, llavors és que vagis a l'especialista i li expliquis què vols, per tal que et digui si és necessari i si és així, fer-ho amb unes pautes que et donin una seguretat de no fer mal al teu cos ni a la teva ment.
Una abraçada forta.