Vull ser sana
Hola!
Soc una noia de 15 anys, peso 55kg i medeixo 1’55m. Faig esport quasi cada dia, cinc dies a la setmana faig tes hores de patinatge i també fem dues hores d’educació física a l’institut.
El cas és que m’agradaria reduir-la meva massa a les cames, braços, panxa.... m’agradaria que em poguéssiu dir exercisis per fer i quina alimentació hauria de tenir per muscular-me una micia i reduir el greix. Ja que m’agradaria tenir una dieta i un cos sans.
També sóc una persona que menja moltíssim i m'agradaria controlar aixó ja que menjo bastantes coses que no són massa sanes com pastes industria pel simple fet de plaer i sovint menjo molt encara que no tingui gana. Al matí no se que esmorzar i sovint agafo qualsevol cosa, us agreiria que em diguessiu que podria esmorzar haviam si així també controlo el fet de menjar molt si al matí esmorzo bé.
Per últim m’agradaria saber si hi ha aliments que afavoreixen l’aparició d’acne i quins no.
Moltíssimes gràcies us agreixo molt la feina!
Laura Medrano

Hola!!
En primer lloc, gràcies per escriure'ns :)
Pel que ens expliques a la consulta, ets una noia molt activa ja que fas esport amb molta freqüència així que pensem que no et cal fer-ne més. El patinatge és una disciplina complerta on treballes molt la musculatura de les cames. Així doncs, si vols practicar exercicis per a treballar musculatura de panxa i braços, pots fer abdominals i/o flexions.
Respecte a la dieta, comentar-te que una alimentació equilibrada inclou fer cinc àpats al dia (i l'esmorzar és molt important) i ingerir els aliments en les quantitats i racions adequades. Això significa que la brioixeria industrial és un tipus d'aliment que està situat a la part de dalt de la piràmide i això significa que son aliments que hem de menjar de tant en tant. Tot i que ens agradin i ens vinguin de gust, el més recomanable és menjar-ne un parell de dies a la setmana i la resta de dies triar aliments més saludables com ho són la fruita, els fruits secs, un entrepà,...
Idees per esmorzars saludables són: 1) llet amb cereals i una peça de fruita; 2) yogurt amb trossos de fruita i una torrada; 3) un entrepà de formatge i una peça de fruita,...
Finalment, respecte a l'acnè, dir-te que és típic de l'adolescència perquè té causes bàsicament hormonals. No hi ha aliments que afavoreixin l'aparició de l'acnè com a tal, sinó que hi ha aliments que com que són rics en greixos i sucres fan que la pell tingui més tendència a ser greixosa. Aquests aliments són els embotits, les mantegues, la brioixeria, ...
Espero haver-te donat idees i resolt els teus dubtes.
Una abraçada,
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org