no em deixen sortir amb el meu novio
Hola bon dia,
tinc 18 anys i fa ja 1 any i mig que surto amb el meu novio. Els meus pares des de sempre han sigut molt controladors i obsessius amb que jo he de ser la noia perfecta, treure les millors notes... i com em tenen tant idealitzada volien que el meu novio ho fos tambe. L'estiu passat el vaig portar una setmana a casa perque el coneguessin i des del primer dia que els hi va caure malament i qualsevol cosa que ell deia o feia, sense cap mala intenció, ja feien males cares i el criticaven. Cada dia el meu germà petit em venia a dir que els meus pares deien que el volien fora de casa i tot aixo, i ma mare tambe em deia quan estavem a soles que em comences a oblidar d'ell. Jo no entenia res perque ell en CAP moment va fer res dolent i inclus es va disculpar als meus pares per si havia causat molesties. L'ultim dia van dir els meus pares que ens donessim un temps i un cop va marxar em van obligar a tallar amb ell. Jo vaig plorar el que no havia plorat en la meva vida en aquelles setmanes que es van fer eternes per mi, i no entenia res, ja que durant el any que portavem quan els hi vaig presentar mai m'havia fet mal ni res dolent i sempre havia actuat molt carinyos amb mi. Quan vaig aconseguir parlar amb ell vam estar 3 hores al telefon i tot i que a primeres vam intentar tallar no vam poder, ja que els dos sentim massa per l'altre i no podem tallar, i menys per persones externes. Aixi doncs, vam decidir portarho en secret, i ja portem 6 mesos on ningu sap que estem sortint (nomes els meus millors amics) pero els meus pares no volen ni sentir a parlar d'ell, ja tenen assumit que hem tallat.
Al començar el curs vaig anar a parlar amb el psicoleg de la Universitat i li vaig explicar tot aixo, pero degut als pocs recursos que hi ha destinats a l'educacio publica, no em va poder fer gaires visites mes i la resta havien de ser pagant (no em puc permetre un psicoleg amb els meus estalvis), aixi que no vam poder solucionar res.
Aquests 6 mesos amb el meu novio han sigut meravellosos i hem fet coses extraordinaries en secret, pero em satura la situacio de sempre haver de mentir als meus pares i a vegades com estic mes sensible aixo fa que ho pagui amb ell quan no te la culpa.
No puc dirlis als meus pares ni intentar convencerlos perque ja ho vaig fer durant 15 dies al estiu quan va passar tot i va resultar impossible, el meu pare inclus em va amenaçar amb no pagarme la universitat, el internet, res si no tallava amb el meu novio.
No se que puc fer perque vull trobar una solucio a aixo, pero parlar amb els meus pares se que no serviria de res i llavors em controlarien encara mes i si que ja no podria veure al meu novio mai mes.
Tinc molta por, i necessito alguna solucio.
Si us plau, us agrairia molt que es mantingues l'anonimat i no publiquessiu aquesta consulta com a noticia en el portal principal.
Moltes gràcies,
una noia molt trista.
Elena Crespi

Hola Alanturing!
Primer de tot, moltíssimes gràcies per escriure'ns i demanar-te disculpes pel retard en la resposta. Anem força atabalades i no atrapem la gran quantitat de consultes que ens feu arribar dia a dia.
El que et demanarem és que parlis amb alguna persona major d'edat i que pugui parlar amb els teus pares. I, evidentment, us aniria molt bé començar un procés de teràpia familiar.
És important que els teus pares vegin que el que us passa es seriós i que han de començar a confiar en tu.
Tens 18 anys i has de començar a prendre les teves decisions i sempre és bo comptar amb els pares.
Et recomanem que busquis ajuda professional.
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio
Psicòloga
Instagram: @elenacrespi81
www.elenacrespi.com