ajudaajudaajudaproblema?
Hola adolescents.cat, ús escric perquè tinc un problema i és que estic molt baixa d' autoestima. No es que no m'agradi el meu cos ni molt menys es que no m'agrada com sóc. I es que encara que les meves amigues em diguin que sóc massa innocent i bona persona jo cada cop que penso en mi mateixa el meu cap no em para de repetir que soc massa egoista i que he de pensar més en els altres en comptes de pensar tan en mi. Això fa que sempre m'estigui autoculpant de tot i no sé que hauria de fer.
Espero no haver-vos molestat gaire i que em pugueu ajudar us ho agrairia moltíssim, gràcies.
Estrella Dorca

Hola anònima,
A vegades ens sentim tan malament que el que ens diuen la gent que ens estima no ho valorem. Fins i tot arribem a pensar que ho diuen per pena o per no fer-nos mal. Estic convençuda que les teves amigues tenen raó: ets bona persona. I ets tan bona persona que no et permets ni pensar en tu!!! I això sí que és un problema!
Un dels aspectes bàsics de l'autoestima és pensar en un mateix i buscar el propi benestar! Evidentment que pensar en els altres ens ajuda i ens fa sentir-nos bé, però també ens hem d'ajudar a nosaltres mateixos, perquè sinó... comencem a patir.
Et proposo un repte de 20 dies:
• Cada dia fes una cosa per tu mateixa: una dutxa d'aigua calenta, un bon berenar, mirar una sèrie... una cosa que t'agradi.
• Un cop a la setmana digues No a fer un favor i no et justifiquis.
• Un cop a la setmana explica els teus problemes a una altra persona, sense que tu hagis escoltat els seus.
Fes aquest exercici i diga'ns com t'ha anat ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25