Obsessió
Crec que necessito ajuda. Des de fa pràcticament un any i mig que em preocupo massa pel meu físic, que no em veig bé i que no em sento bé amb mi mateixa. Sóc una noia que fa molt esport, unes 11 hores a la setmana. Les meves amigues (són les úniques que ho saben) em diuen que menjo molt poc, la veritat admeto que mai he sigut de menjar gaire, però no penso el mateix que elles. Sempre em diuen que estic prima però la veritat és que em veig les cames grosses i tenir la panxa plana m'obsessiona. Faig 1'54 m d'altura i peso 46 kg. Després d'un àpat sempre reviso què he menjat i quina quantitat i fins i tot escullo entre una cosa i una altre basant-me en les kcal. Tothom em diu que estic bé però jo no m'hi veig, què puc fer?
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
Si mirem el teu pes i la teva alçada veiem que estàs en la franja del pes normal  més pròxima al baix pes, és a dir, que no has de perdre cap kg.  Això significa que el problema està més relacionat amb la teva autoestima i imatge corporal.
Tot el que expliques em fa pensar que potser tens una mica de distorsió corporal, ja que sents que no estàs bé i que tens les cames molt grosses.  Pensa que això és psicològic, intenta no fer cas a totes aquestes idees que et venen. Si veus que van a més potser tindràs que treballar-ho perquè sinó sempre estaràs pensant que no estàs bé. Això està relacionat amb l’autoestima i ,la insatisfacció corporal.
Hi ha dos coses que fem les persones que fan que ens baixi molt l’autoestima: la comparació i l’autocrítica.
Quan ens comparem amb els altres, ja siguin persones conegudes o famoses, sempre ho fem amb gent que veiem millors que nosaltres. Amb el cabell de la nostre amiga, amb el cos de l’altre, etc. Si t’hi fixes quan et compares ja has perdut... perquè ja tens la idea de que l’altre és millor quan no ho és, simplement és diferent.
L’autocrítica son totes aquestes coses negatives que ens diem sobre nosaltres mateixos, és aquesta veueta interna que no calla mai. Fes una llista de totes les coses que t’agradin de tu, del teu aspecte físic, de la teva forma de ser i les teves capacitats i deixa-la en un lloc visible com el mirall, l’agenda, etc. Durant un temps llegeix-la varies vegades a la setmana, repetint-te tot el que t’agrada de tu. Així poc a poc podràs canviar una mica la manera que tens de tractar-te a tu.
Espero que aquests consells et vagin bé i aconsegueixis millorar la teva autoestima. Tot i així penso que és important que parlis amb la teva familia i els expliquis el que t'està passant. Intenta evitar controlar el que menges, t'asseguro que estàs bé i a més necessites alimentar-te bé perquè fas molt més esport del habitual. Si veus que això continua així crec que t'ajudaria molt poder anar a un psicòleg. No deixis de demanar ajuda!
Recorda que no hi ha ningú perfecte, no t’ho exigeixis a tu mateixa!
Una abraçada
Carlota López Ballestar
Psicòloga