Crisi d'identitat?
Hola, volia buscar una solució a un problema que tinc. El cas és que cada cop que miro una peli o llegeixo algun llibre en que surti alguna història d'amor o alguna cosa que m'agrada molt, sempre vull ser com la noia de la peli o algun personatge, perque penso que a mi mai em passaria una cosa com aquella, que mai ningú s'enamorarà de mi ni tindre una història d'amor i menys amb un noi guapo i carinyós. He arribat a estar una semana deprimida, cada dia i cada moment pensant en la peli pensant coses com: ella mai faria aixo, o, ella mai portaria aixo, o, ella mai hauria de fer aixo a l'institut, o, la seva vida no seria tan rutinaria... Pot semblar una tonteria pero de veritat que m'afecta molt i tinc petites depressions en que no em ve de gust parlar amb ningu perque si algu em parla penso: una persona com aquesta no estaria en la seva vida, o, no parlaria amb ella, i pot ser una amiga meva la que em parla. De veritat que estic preocupada de que sempre m'hagi de passar el mateix. Que em passa? Que puc fer?
Estrella Dorca

Hola Mely,
Els personatges de les pel·lícules i dels llibres són personatges mooolt interessants! A més, sempre viuen grans històries i grans drames (Bàsicament, perquè si no hi ha una mica d'acció, la trama no avançaria). Recorda que són personatges de ficció, que algú se'ls ha inventat i, per tant, difícilment hi haurà una persona al món que hagi viscut una història així. Estan pensades perquè ens hi quedem enganxats, ens semblin atractius i ens transportin a un altre món.
Sembla que amb tu ho han aconseguit! Però hauràs d'aprendre a distingir la realitat i la ficció. Fixa't, sobretot, en els petons. Els petons de les pel·lícules són bonics, són tendres, tenen música de fons, mai es veuen les dents o la llengua, i encara menys la saliva!!! I què passa quan ens fem un petó de veritat? Doncs que aquests elements hi són! I això passa en tots els aspectes de les pel·lícules romàntiques!
Intenta fer l'exercici contrari: sigues crítica i intenta trobar tot allò que fa el personatge i que no faria mai una persona (per exemple cantar al mig del carrer, o sentir música quan s'està declarant....). Agafa una peli romàntica i intenta trobar aquests petits "detalls" que no quadren amb la vida real. Si vols comparteixo per aquí i en tornem a parlar ;)
La teva vida és més espectacular, més intensa i més divertida que qualsevol pel·lícula, bàsicament perquè l'estàs vivint tu!! Per tant, diverteix-te!
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25