Falta de tacte
Hola bones, primer de tot dir´vos que tinc moltes preguntes per fer-vos e intentaré organitzar-les el millor possible,
En primer lloc, m'agradaria introduir-vos en la situació, tinc una amiga (la meva millor amiga i la tia que potser em mola) que te uns problemes durs amb la seva família i no amb la seva família fins al punt de que m'ha arribat a dir que es vol suïcidar (com a broma no gaire broma però no sé com prendrem-ho) la cosa està en que ella estaria millor si no només el seu millor amic la escoltés, perquè la seva millor amiga no l'escolta i crec que també es una de les raons per les quals vol parar de viure per parar de sentir.
La meva amiga (fiquem-li el nom de Gemma) no li vol dir a la seva millor amiga (diem-li Roberta) el que li passa perquè tampoc se li dona bé parlar amb la gent perquè te un caràcter molt fort i és una mica borde, jo segueixo pensant que la Gemma li ha dir a la Roberta el que passa i que li presti més atenció.
Per altra banda l'altre dia la Roberta va enganxar a la Gemma enviant uns Whatsapps en un greu anomenat "joves suïcides" i li va pegar la bronca... Quan en aquest grup parlen dels seus problemes i es desfoguen entre ells/es (cosa que no trobo malament).
La Roberta és també amiga meva i vol que la Gemma li presti atenció als seus problemes que son que "ahir es va liar amb un tio i va ser una merda i no sap com dir-li" o "no sé quin pinta-llavis em queda millor" (amb els problemes de la gent jo no em fico perquè es molt personal, només intento ajudar a les meves amigues) quan la Gemma té problemes més important basant-me amb la possibilitat d'un suïcidi (que no es poc sabeu).
Les meves preguntes son les següents:
Quina seria la millor manera que la Gemma li pogués dir el que necessita i el que sent d'una manera que no li faci mal a la Roberta (que és molt sensible i rencorosa) ?
Com podria jo arribar a tenir algo amb la Gemma?
Com puc ajudar a les dues sense ferir-les?
____________________________________________________
Desprès jo també tinc problemes familiars però no son tant greus com els de la Gemma, la cosa es que sempre parlem d'ella i quasi mai de jo, perquè crec que ella ho necessita més que jo però a mi m'agradaria ser escoltat.
Estrella Dorca

Hola anònim,
Intentaré ajudar-te, gràcies per posar-nos en situació.
• La Gemma ha de decidir per si mateixa si vol: a) parlar amb la Roberta i explicar-li el que sent; b) acceptar que la Roberta és així i que la relació d'amistat que tenen no canviarà; c) posar una mica de distància i allunyar-se d'aquesta persona.
Tu no pots ficar-te al mig d'aquesta relació, han de ser elles les que vegin la necessitat d'arreglar-ho ;)
• Tampoc pots obligar a la Gemma a tenir una relació de parella amb tu, ja que això no es pot obligar. De totes maneres, sí que pots fer-li saber els teus sentiments i acceptar la seva reacció...
• Sembla que estàs en un bon triangle.... sigues honest amb totes dues i exposa les teves intencions. Podrieu intentar trobar-vos tots tres i repartir el temps per explicar-vos els vostres problemes (encara que siguin menys o més greus, cadascú sent el seu propi dolor). Així tots tres us sentireu escoltats. A més, la Gemma també veurà que la necessiteu i que us agrada sentir els seus consells i les seves aportacions. A vegades les persones necessitem sentir-nos importants pels altres.
Finalment, en el cas de la Gemma, si veus que està molt ficada i que repeteix molt el tema del suïcidi, seria bo que en parléssis amb algun tutor o tutora del vostre centre, no podeu assumir entre vosaltres dos una responsabilitat tant gran, d'acord?
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25