Problemes familiars.
Hola!
Primer de tot moltes gràcies per la vostra feina.
Us posso en situació; la meva mare es esquizofrènica i aixo m'ha donat a mi i a la meva família problemes durant tota la meva vida. A demes els meus pares estan separats i no s'entenen gairebé. (S'ha de dir que van milllorant i fan el que poden).
Durant els ultims anys la meva mare ha estat fent grans avenços (ja fa casi un any que no recau)
Tot i aixi ella mai ha volgut parlar de la seva malaltia. Ella no accepta que esta malalta... suposo que per aixo se li deu ser dificil parlar sobre tot aixo.
La veritat és que és el primer cop que parlo en obert sobre aquest tema ja que per a mi també es fa dificil.
M'agradaria demanar-vos dues coses.
Primera, fa 6 anys que tinc unes ganes que em moro de que ella em parli de com se sent i de que necessita... pero no m'atreveixo a demanar-li. Vull demanar-li, vull que m'expliqui! No se si ella se sentira malament si ho faig ja que es un tema molt tabú que només parlem amb el meu pare.
Segona, quan la meva mare es possa malalta fa coses que un altre persona no faria. Es com si no fos ella.
Molta gent diu que "hauria d'oblidar" tots aquests mals records. Pero per mi es impossible oblidar la cara de la meva mare malalta o la meva mare dient-me lletga, gorda o de les mil altres tonteries i coses que han passat mentre ella tenia al·lucinacions.
Estrella Dorca

Hola!
La teva situació familiar no és gens fàcil i entenc que ha sigut complicat per tu viure en aquest ambient.
Si tens ganes de parlar amb la teva mare, fes-li saber! Intenta buscar alguna estona a soles amb ella i comentar-li que tens ganes de parlar amb ella, de saber com es troba i com està. Veuràs que ella també agraïrà el teu interès i veurà la teva preocupació cap a ella. Quan demanem pels altres, quan intentem conèixer-los una mica més, quan tenim ganes de saber com se senten, és una senyal d'amor cap a aquesta persona i la teva mare necessita sentir-ho de la teva veu. Si vols, també pots començar explicant com has viscut tu aquests anys, potser així s'obrirà més fàcilment...
Per altra banda, els records que tens de la teva mare en episodis de brot, pots guardar-los com una senyal d'alarma. És a dir, com la manera que tens tu de comprovar que la teva mare està començant un nou brot. Així potser et serà més fàcil detectar quins moments poden ser crítics i poder actuar.
No és fàcil la convivència amb un familiar diagnosticat d'un trastorn mental, però com més suport tingui, millor se sentirà. Ja veuràs.
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25