Quina dieta puc fer servir per aprimar?
Hola, tinc 14 anys, peso 60 kg i faig 1,60 m de altura. En agost aniré d'intercambi a Estats Units, i tothom em diu que la gent engorda molt alla, volia saber si hi ha alguna dieta per poder perdre 5 kg fins que jo hi vagi. Ja he intentat fer esport pero no m'agrada ningun ni se em donen bé. (No tinc cap problema de alimentacio, ni soc alergica a rés).
M'agradaria molt la vostre ajuda. Un petó.
Laura Medrano

Hola!!
Gràcies per escriure'ns!!
Sense conèixer quins són els teus hàbits alimentaris no podem donar-te cap dieta concreta amb el que hauries de menjar cada dia, però si que podem aconsellar-te i parlar-te sobre la dieta mediterrània.
S'aconsella que per seguir una dieta equilibrada i saludable es mengi de tot i sobretot que es facin 5 àpats al dia (esmorzar a casa, esmorzar a mig matí, dinar berenar i sopar). És importantíssim fer els 5 àpats ja que si ens en saltem algun acaba provocant una alimentació desequilibrada i sovint un augment de pes. A part d'això, et recomano que miris en què consisteix la piràmide alimentària i que et fixis en els tipus d'aliments que és recomanable menjar més sovint i en quins hem de menjar de forma ocasional. Per exemple, sabies que hauriem de menjar 5 peces de fruita/verdura al dia? Sabies que les begudes tipus refresc tenen molt sucre i no és saludable prendre'n cada dia? Aquest i altres consells els trobaràs a la següent pàgina web: http://canalsalut.gencat.cat/ca/vida-saludable/alimentacio/piramide_alimentacio_saludable/
">
A part, és important l'esport. Dius que no t'agrada i que no se't dona molt bé, però encara que et costi, hauries d'"obligar-te" a fer-ne per a sentir-te millor amb tu mateixa.
Com a últim consell, pensem que no es tracta de que aprimis abans de marxar a Estats Units perquè no saps si allà pujaràs de pes o no. El nostre consell és que un cop siguis allà intentis seguir una alimentació saludable i que segueixis menjant fruita i verdura, igual que faries aquí. Si un cop tornes d'allà si que has pujat de pes, ja veurem si has de fer alguna dieta concreta o no, però no cal que t'avancis als aconteixements, no?
Esperem haver-te ajudat una mica.
Una abraçada i gaudeix d'Estats Units, que guay que hi puguis anar!!
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org