No sé que posar :)
Hola!
Algunes de les meves amigues estan començant a fumar tabac i altres coses i a més a més s' emborratxen. No sé que fer perqué ho deixin estar. Em dona la sensació de que s' autodestrueixen, vull dir, que tenen 13 anys, no poden començar a fer aquestes coses tant d'hora! Més d' una vegada els hi he dit que és dolent i que ho deixin, però els hi he dit en to amistós, no en serio perqué no vull que em vegin com una "mare" o "germana sobreprotectora". El problema és que ho veuen com algo guai i a mi em dona fastig, sincerament. Presumeixen per fumar i no ho entenc, em fa moltíiisima ràbia. El cas és que m' agradaria saber que puc fer per que deixin de fumar i tal o que els hi puc dir. Sé que és difícil, però al menys que es donin compte del que fan.
Gràcies!
Estrella Dorca

Hola!
Doncs la veritat és que si elles han decidit això, tu no pots fer res per fer-les canviar d'opinó. És important que elles vegin quina és la teva posició respecte això que fan, però no pots obligar-les a deixar-ho.
Parla amb elles quan estiguin tranquil·les i explica'ls com et sents quan veus que es fan mal d'aquesta manera. Intenta marcar algunes normes per continuar sent amigues i sortint, com per exemple que el dia que surtiu, no beguin ni fumin.
Per altra banda, si no et sents a gust amb elles, potser hauràs d'obrir-te a altres grups on facins coses que s'ajustin més a la teva manera de pensar, no trobes? Això no vol dir que les deixis de banda, però també tens dret a disfrutar de les amistats sense sentir-te una "mama" ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25