Consell sobre el tabac
Hola adolescents!!!
Us explico una miqueta... soc una noia de 14 anys i bueno jo mai he provat el tabac. Però fa ja unes setmanes o així que tinc ganes de probar-ho... la veritat esque ocasions no m'han faltat per probar-lo ja que amigues meves fumen però jo sempre he dit que no quan en veritat volia dir si. Sé que fumar es perjudicial i no convé però nose sento com curiositat. Si em fumo un cigarro puc agafar adicció? És el que més em preocupa. I tinc que tenir cuidado la primera vegada? Com ho haig de fer? Necessito ajuda.
Moltissimes gràcies de veritat.
Estrella Dorca

Hola anònima adolescent,
El tabac, com qualsevol droga, és una substància addictiva. Això vol dir que el teu cos i el teu cap et demanaran consumir-ne més. Entenc que puguis tenir curiositat, però pregunta't per què sents aquesta "necessitat"? Què n'esperes obtenir? Quins beneficis creus que en tindràs?
I si ho proves.... quines conseqüències hi haurà? Què passarà amb els teus amics? i amb els teus pares? i amb tu mateixa? Quina imatge tindràs de tu mateixa?
Potser et sembla que una cigarreta no és res, però la manera més eficaç de no enganxar-se a una substància és no provar-la. Pren la decisió que creguis, però valora tots els aspectes.
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25