Obsesió
Hola!
Necessito consell. Ja des de fa mes de tres mesos que no paro de menjar merdes, amb aixo em refereixo a tot tipus de galetes, xocolates... Es veritat que vaig començar després de haver passat un mal moment, pero ara no ho puc parar. Sento com si tingués gana a totes hores, per les nits maixeco i potser em faig un entrepà! Ho he intentat deixar de fer però no puc. Penso, dema si que si i contiuo igual. Ja se que me engrexat bastant dec pesar uns 64 kg i medeixo 1.70m magradaria tornar a la normalitat i al meu pes normal. Que puc fer??
graciess
Laura Medrano

Hola!
En primer lloc m'agradaria donar-te les gràcies per confiar en el consultori i també felicitar-te per demanar ajuda. Pel que expliques aquest és un tema que et preocupa bastant perquè des de fa un temps estàs tenint dificultats per controlar l'alimentació.
Com bé dius, és habitual que quan tenim un mal moment o algun problema important que l'alimentació es vegi alterada, però aquesta situació hauria de tornar a la normalitat quan ens trobem bé o ens hem recuperat del mal moment. Pel que dius, continues menjant quan no toca i això pot acabar afectant-te a la teva salut.
El nostre consell és que expliquis això que ens has comentat als pares i que ells puguin ajudar-te a controlar aquestes ganes de menjar i de picar entre hores. En el cas que ells no sàpiguen res del que et passa, és important que els hi expliquis per a que intentin donar-te un cop de mà i valorar si seria convenient que demanessis ajuda al teu metge o metgessa. Entenc que potser et fa cosa dir-ho i explicar-ho, però és la millor manera de superar-ho i de tornar a fer una alimentació ordenada i saludable ja que sinó, com tu bé dius, podria passar-te factura en un futur. Una forma fàcil d'explicar-los-hi és que els hi ensenyis aquesta consulta que ens has escrit (i si vols també la resposta que t'hem donat)
Si vols, també puc recomanar-te que tu o els teus pares ens truqueu per telèfon a l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia (www.acab.org) i que xerrem una mica sobre el que et passa. El nostre telèfon és el 93 454 91 09 i si truques per les tardes em trobaràs a mi. Simplement es tracta de que puguis explicar-me tranquil·lament des de quan et passa, com et sents i com estàs i així poder-te aconsellar coses més concretes.
Espero que t'animis a parlar amb els pares per demanar ajuda i també a que ens truquis.
Una abraçada,
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org