No paro de augmentar de pes! Necessito ajuda
Hola!
Us escric perquè veig que en aquest últim any he augmentat molt de pes... he passat de pesar 55kg a 68kg i noto que això va augmentant...
Faig 1'67. No sé si estic en un nivell de massa corporal normal però necessito que em digueu alguns exercicis bons per baixar de pes o algun consell... us ho agraïria molt! si segueixo així després sí que tindré un problema....
Espero la vostra resposta! Una abraçada ben forta!
Laura Medrano

Hola!
En primer lloc donar-te les gràcies per escriure'ns :)
Segons el que ens dius que mesures i peses, el teu pes està dins la franja de la normalitat, però cal tenir en compte que per saber-ho no podem basar-nos només en la teva alçada, sinó que cal tenir en compte molts altres factors com són els hàbits i estil de vida, constitució física, predisposició genètica. alimentació,... Pensem que si en aquest darrer any has passat de 55 a 68kg i no saps identificar-ne el motiu, t'aconsellem que abans de fer res pel teu compte  ho consultis amb el teu metge o metgessa. A l'adolescència com que el cos s'està desenvolupant, és normal i sa que augmentem de talla, però cal fer-ho d'una forma controlada i saludable, és per això que et recomano que ho consultis amb un professional que pugui avaluar què ha canviat en aquest darrer any i veure a què s'ha degut aquest canvi de pes.
Sobre els exercicis, sobretot es tracta de que tinguis un estil de vida actiu, és a dir que facis esport sovint i que t'agradi ja que si t'ho passes bé, seguiràs practicant-lo en canvi si t'avorreixes o el practiques per obligació, serà més probable que ho deixis. T'aconsellem que busquis un esport que et motivi i que sigui en equip ja que així també tindràs més ganes de practicar-lo. Exemples en són: bàsquet, volley, balonmano, waterpolo, judo,...
Si tens qualsevol altre dubte torna a escriure'ns.
Una abraçada,
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org