RAYADA!
Nose realment si m'agrada sortir de casa o no.
Quan surto de casa ultimament (fa un any o dos) sempre m'aburreixo molt ja que abans feia coses com anar amb la bicicleta i em divertia, pero ara ja no ho faré més. Llavors sempre que surto m'aborreixo o no em fan cas i això ha sigut una de la major part que m'ha fet perdre les ganes de sortir, abans sempre estava al carrer amb les meves amigues passant-m'ho be i sudant dels comentaris de la gent per lo que fes o deixes de fer, però ara em rayo per el que puguin pensar, a part sempre estar sentades amb un banc parlant i a més que no em facin cas, no em fa gents de gracia, a part d'això em fa molt de pal canviar-me, ja que si no em tingues que arreglar no m'ho pensaria tant si sortir o no, però no sortiré ni boja al carrer sense arreglar-me una mica!
A casa estic més còmode, nose que pensar ni com actuar, perquè m'agrada coneixer a gent nova, però al principi estic callada perquè soc reservada i quan estic agust amb la gent no callo i sempre estic rient, però per exemple quan estic al institut estic super feliç rient i parlant sense por, però quan surto al carrer em fico callada i no parlo i això també em pot fer aburrir-me al carrer, nose que fer! estic molt rayadaaaa
Estrella Dorca

Hola thequeenofpain,
No acabo d'entendre quin és el problema: la mandra a sortir al carrer, la no diversió amb les teves amigues o els comentaris de la gent. Intentaré donar-te algunes indicacions per cada situació ;)
• mandra a sortir de casa - la mandra és molt traïdora, perquè enganxa! És a dir, la mandra provoca més mandra i acaba sent un cercle viciós on cada vegada tens menys ganes de fer coses. Estaria bé que intentis guardar-te un dia a la setmana (per exemple el diumenge) per quedar-te a casa, però la resta de dies intenta sortir i que et toqui l'aire. Veuràs que això t'anirà activant mica en mica i, suposo que el bon temps també t'ajudarà a tenir més ganes de sortir, ja veuràs!
• por a l'avorriment - per què no surts amb la bicicleta? Per què no fas plans diferents amb les teves amigues. Si no et ve de gust anar al parc a parlar, pots intentar fer una llista de coses que vulguis fer! I les teves amigues també la poden ampliar, si vols! Així també podreu combinar estones de parlar (que va molt bé!) amb estones més actives que poden provocar històries i anècdotes moooolt divertides. No esperis més i fes una llista!
• comentaris de la gent - Tenim una societat que és experta en la crítica, així que no t'estalviaràs que algú (un dia o un altre) et faci un comentari. El més important és que siguis conscient de quina persona prové i facis un balanç de la importància que té aquesta persona a la teva vida. Pots intentar fer-te un esquema mental que vagi de les persones més rellevants a les menys rellevants. Així quan algú comenti alguna cosa o tinguis la sensació que parlin de tu, podràs veure si ve de part d'algú poc important (importància de pèsol), d'algú mínimament important (importància de préssec) o d'algú molt important (importància de síndria); i així prendre la decisió de fer-li cas o no;)
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25