Tinc massa acné...
Hoolaa!
Sóc noia i tinc 12 anys. La cosa és que tinc acné des dels 10 anys més o menys, i en tinc molt. Com tinc la pell molt clara s'em veuen moltes pigues vermelles i molesta molt. Ja no sé que més fer. He provat de tot, cremes, tractaments, medicaments... L'únic que em queda per provar és un medicament molt i molt fort, però tindré que esperar fins l'hivern perquè és millor no prendre'l a l'estiu. Ara mateix m'he tallat el sucre per veure si funciona, però tots els metges em diuen que son les hormones. Lo pitjor és que en tinc per la cara, les espatlles i la part superior de l'esquena. També m'he fet una neteja de cutis, però encara en tinc. I de cares a l'estiu, vull que desapareixin. Que puc fer?
Moltes gràciess! Un petó!
Laura Medrano

Hola guapa!
Efectivament l'acné és hormonal i no pots fer gaire cosa per a que desapareguin, simplement esperar a que passi el temps i et vagin marxant. El tractament aquest que comentes crec que ja sé quin és i és un tractament que com bé dius és fort, però a la majoria de persones els funciona bé.
Mentrestant, t'aconsellem que acceptis que estàs a l'adolescència i que tens granets. Hi ha persones que tenen tendència a tenir-ne més i altres menys, però no està en les teves mans... El que sí és important és que tinguis uns bons hàbits d'higiene i que et rentis la cara amb aigua i sabó cada vespre i cada matí, traient-te tot el maquillatge (si és que en portes) per a que la pell respiri i estigui neta. Ah! I intenta no petar els granets ja que sinó et podria quedar marca a la pell per sempre.
Una abraçada i paciència,
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org