Problemes amb la parella
Bon dia! Abans de començar vull explicar que aquesta és una història llarga i complicada, però intentaré explicar-ho el millor possible.
Tinc una parella des de fa ja un any i mig. Vam sortir primer una vegada pero res, durant un mes i va a acabar deixatant-me mentre ell estava a un càmping, ja que ens barallàvem molt. Però, després d'uns dies vaig saber que s'havia liat i es van ficar mà.... Al cap d'uns mesos vam començar a parlar un altre cop i vam acabar enamorant-nos un altre cop i ell em demanava de sortir un altre cop, i després d'un temps de pensar-ho i parlar amb les amigues li vaig dir que si. Vam estar sortint durant quasi un any. Va ser el millor de la meva vida. Havia canviat totalment. Fins i tot vaig perdre la virginitat... Fins que, uns mesos vam tornar a barallar-nos molt seguit(és MOLT gelós) ens enfadaven per tot. I 2 setmanes a bans de fer l'any va deixar-me. Ho vaig passar fatal, tant com per acabar al metge.. no volia fer res, ni sortir de casa.. horrible. Però, vaig fer-me amiga d'un amic seu que ja el coneixia pero que no ens veiem molt perquè el meu nòvio es posava gelòs... Ell m'anava explicant coses d'ell i es veu que tenia ja unes quantes amigues, i un dia em va dir que el meu novio, bueno, exnovio, li va dir que li agradava a aquella noia.
No se com, ni perquè, vam acabar tornat a parlar i finalment, junts un altre cop. Aquest cop la segona vegada després de que em deixés. Ell va deixar de parlar amb aquella amiga, o això em va dir. Portem un 3 o 4 mesos després d'haver tornat i han sigut molt bonics, la veritat... Però just avui (i ara ve la pregunta de tota aquesta història) s'ha deixat l'ordinador a casa meva perquè havia d'acabar un treball jo; m'he posat a mirar-li l'historial i bàsicament tots o quasi tots els dies acaben amb el nom de l'amigueta (a facebook) i a l'apartat de missatges, és a dir, abans d'anar-se'n a dormir suposo que borra la conversació.
Ja sé que pensareu que sóc idiota havent tornat amb ell un segon cop després de tot... però es que ara mateix no sé que fer. Li dic el que he vist a l'historial? o no?... si us plau aconselleu-me...
Moltíssimes Gràcies! anònima.
InterPersonal

Hola! Sóc l'Eli Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. Doncs el que és clar és que si has necessitat observar el seu pc és que no estàs confiant molt en ell i en la relació, i això no és massa saludable. Ho has d'enfocar cap a tu mateixa: quan desconfiem és sa? ens sentim valorats? Evidentment que li has donat oportunitats, i no passa res oferir alguna oportunitat a una persona si es parla, es reflexiona i s'arriba a la conclusió de que pot tornar-se a intentar i de que tothom es pot equivocar, però sembla que t'està decepcionant molt pel que dius. Reflexiona també sobre el seu tret de ser gelós que expliques: ell ha de tenir més drets que tu a l'hora de relacionar-vos amb terceres persones? tu has passat mai el límit de la desconfiança?
Pensa també que espiar les comptes dels altres es pot considerar un assetjament, abans d'arribar aquí ens hem de plantejar intentar abordar la desconfiança d'una altra manera, com és parlant. Tens el dret a expressar com et sents, que sents desconfiança, que com esteu en la relació, etc. Però hauràs de decidir tu si dir-li o no el que vas fer. Jo t'explico el que és recomenable fer i no fer.
Ànims! Eli Aulet www.interpersonal.cat