Misantropía
holaa
bé, tinc un dubte.
Desd e fa un parell d'anys que tinc un problema (no problema problema, però em preocupa), i es que quan vaig pel carrer, ja sigui sola o amb un parell de amics, quan em trobo un grup molt gran de coneguts em poso molt nerviosa i em quedo callada i vermella, i els odio. no odiar a una persona en concret, si no a tot el conjunt, no m'agrada gens quedar amb una multitud de mes de 5 persones. a més, quan estic per exemple en una botiga amb me mare comprant i entra una de les meves millors amigues, la saludo pero no la parlo, perque em posa molt nerviosa trobar-me gent fora dels llocs on me'ls acostumo a trobar.
A internet diu que aquests sintomes son de misantropía, que basicament es un trastorn on la persona sent odi cap a la gent i no li agraden les multituds, persones tímides, callades.... el que vindria a ser jo.
bé, hi ha alguna forma de corregir-ho?
Estrella Dorca

Hola!
Ostres! Jo no crec que sigui aquest trastorn! Pel que expliques, et passa una cosa molt habitual: no saps com reaccionar quan trobes una persona que no t'esperes.
No passa res! Quan vegis algú fora de context pots saludar-lo simplement o pots començar una petita conversa parlant sobre coses poc importants (què hi fas aquí?, com tens el treball?, quin temps que fa?, aniràs a tal lloc?....). No t'atabalis gaire i deixa que la conversa vagi fluint, ja que normalment son molt curtes. És possible que l'altra persona també estigui cohibida, així que no durarà gaire.
Llavors, quan te la tornis a trobar, pots fer-ne una mica de broma i riure plegats! és la millor manera de sortir de les situacions incòmodes ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25