Estic feta pols...
Holaa!
Primer de tot vull dir que això serà bastant llarg o sigui prepareu-vos jeje..
Sóc una noia que acabo de començar l'ESO i per tant sóc de les petites de l'insti. Però aquest canvi de la primària a la secundària m'ha canviat, a mi, però per algo dolent. Veieu, quan anava a primària, era una de les més "llestes" de la classe, per dir-ho així. O sigui, feia cada dia els deures, respectava el professor, mai arribava tard, em portava bé a l'aula, treia toot exel·lents, els professors mai m'havien d'avisar etc. Però ara a l'insti tot ha canviat. Arribo tard a classe sense els deures fets i després els professors em foten la bronca i m'envien a la sala de guàrdies. Tinc mooltes faltes de deures i de material, tinc mooltes incidències, mooltes observacions, algunes expulsions a la sala i els profes volen parlar amb mi sempre. Em porto així per impresionar al noi que m'agrada que fa tercer, però no funciona perquè no va al meu curs i tal... Els meus pares ja no saben que fer, perquè si arribo a una expulsió a casa, els meus pares em posaran el càstig del segle. Ja m'han castigat un mes sense mòbil però això no és el cas.
El problema no està en això, el problema està quan tinc que fer els deures. Arribo a casa, dino, i quedo amb amics. Quasi mai faig els deures, i moltes vegades em deixo els llibres a casa. I el tema de les incidències, doncs que m'agrada liar-la a classe, així els companys em veuen com "la puta ama de classe", i a mi això ja m'agrada, però em preocupa.
No faig els deures simplement perquè no puc. No puc. Em distrec moolt fàcilment i això no és res bo. No sóc capaç de concentrar-me, no sé per què, però no ho sóc. A classe em passa el mateix, em distrec parlant amb companys o simplement estic a la sala de guàrdies escalfant cadira. Això em preocupa, perquè de gran no vull tenir una feina de merda. Les notes també han baixat, els 10 i 9 ara són 5 i 6. I he suspès bastants d'examens, això a primària em passava i em posava histèrica. Total, que l'únic que vull fer és millorar però no sóc capaç, he intentat, però no hi ha maneres... Em podrieu ajudar?
I pel que fa el noi que m'agrada, té dos anys més que jo i no em fa ni sant cas, algun consell?
Gràcies!
Una abraçada!
Elena Crespi

Hola Anoniima14!
Primer de tot, moltíssimes gràcies per escriure'ns i demanar-te disculpes pel retard en la resposta. Anem força atabalades i no atrapem la gran quantitat de consultes que ens feu arribar dia a dia.
Els canvis sempre són difícil de transitar i es necessita un temps d'adaptació i molta energia i força per part teva. Per tant, et demanarem que facis un esforç molt gran per trobar una estona cada dia per a poder fer la feina que has de fer per anar al dia a classe.
Es pot ser la "puta ama" i no haver de patir pels exàmens.
I, de veritat que t'agrada liar-la a classe? perq què? pel que diran els altres? per què així cauràs millor al grup? i a tu mateixa? et caus bé si et comportes així?
És molt important que miris per tu perquè, sense deixar de divertir-te i descobrir coses, pots seguir tenint un bon ritme com tenies abans.
Ajuda't a transitar per aquest període d'adaptació!
Sort i ànims!
Elena Crespi i Asensio
Psicòloga
Instagram: @elenacrespi81
www.elenacrespi.com