155555em podeu ajudar
Hola adolescents.cat,
us escric perquè definitivament no sé com sortir d'aquest pou. Mireu fa dies que estic trista, em sento buida, com si viure no valgués la pena. Sempre he sigut la noia positiva, riallera, amable i bona persona del grup. Però què passa si aquesta ja no riu? Ja no desprèn alegria? Què passa si aquesta s'ha cansat de ser bona persona i que els altres se'n aprofitin? Què passa si ella vol deixar de ser tan distreta a la classe i concentrar-se més però el professors li posen difícil? Què passa si cada dia que passa està encara més cansada de viure? Què passa si ella mateixa creu que es mereix que li passi una desgràcia perquè així aprengui a veure que el que està escrivint ara mateix no val la pena, que s'està queixant per coses insignificants i que hi han milions de persones en el món que tenen problemes incomparables amb els seus i que tot i així segueixen endavant? Què passa si vol deixar de banda la seva màscara i seguir endavant, ser ella mateixa? Com pot aixecar-se?
Gràcies, espero que ús la llegiu i me la pugueu respondre, ús ho agrairia moltíssim.
Elena Crespi

Hola guapa!
Primer de tot, moltíssimes gràcies per escriure'ns i demanar-te disculpes pel retard en la resposta. Anem força atabalades i no atrapem la gran quantitat de consultes que ens feu arribar dia a dia.
Ens proposes un repte: ajudar-te a aixecar-te. I només hi ha una manera d'aixecar-se: pas a pas. Mica en mica. Primer un peu i després l'altre. Fent força amb els braços.
I què vol dir tot això? Doncs que primer has de veure com vols ser i llavors, mica en mica, anar fent allò que realment ets. Des de l'amor, l'autoestima, l'assertivitat.
Et recomano un llibre, es diu Cuestión de dignidad, d'en Walter Riso. Llegeix-lo. POtser t'ajudarà!
http://www.walter-riso.com/tp_show/cuestion-de-dignidad/
">
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio
Psicòloga
Instagram: @elenacrespi81
www.elenacrespi.com