Vull ajudar-lo
Hola!
El meu millor amic (té 18 anys) està fent segon de batxillerat, sense cap mena de motivació o interès en el futur, ni gairebé en la supervivència. Per aquest motiu les notes no li van gaire bé, fet que provoca que el seu pare no el deixi sortir de festa amb els amics o quedar amb la novia a les tardes.
Jo intento fer-lo sentir millor, però està clar que sense l'ajuda de la seva família (que no el motiva per seguir estudiant i consider-ho que no el valora suficient) és molt difícil veure'l feliç. M'agradaria molt parlar amb el seu pare, però ell sempre em diu que és inútil, que no li faré canviar l'actitud.
Tot plegat sembla com si estigués entrant una etapa de "depressió" (no sé si és la paraula correcta) i ha perdut les ganes de fer el que abans li agradava.
Sento molta impotència. Què puc fer?
Gràcies.
Elena Crespi

Hola obrimelsulls!
Primer de tot, moltíssimes gràcies per escriure'ns i demanar-te disculpes pel retard en la resposta. Anem força atabalades i no atrapem la gran quantitat de consultes que ens feu arribar dia a dia.
I si proveu de demanar ajuda professional? el psicòleg o psicòloga de l'institut potser us pot ajudar per intentar treballar una mica la motivació i, inclús per parlar amb el seu pare per veure si poden fer alguna cosa des de casa.
Ens agrada molt que et preocupis per ell, es nota que te l'estimes i aprecies.
I si li expliques que ens has fet aquesta consulta perquè vegi que té gent al voltant que es preocupa per ell.
I, tingues en compte una cosa: potser no vol estudiar però pot fer d'altres coses i ser perfectament feliç. Heu parlat d'això?
Una abraçada molt gran!
Elena Crespi i Asensio
Psicòloga
Instagram: @elenacrespi81
www.elenacrespi.com