Falses expectatives
Hola,
Aquest any he començat la universitat i, sincerament, estic decepcionat, tinc la sensació que estic perdent el temps. Des de 2n ESO he tingut clar el que he volgut estudiar i sempre he estat molt responsable. El cas és que estava molt content d'haver entrat a la universitat per estudiar el que realment volia estudiar i que havia estat tant de temps desitjant però, de cop i volta, m'he desmotivat, ja que al primer any es té la sensació d'estar fent un 3r de Batxillerat, mentre que molts dels meus amics estan molt ocupats i molt contents amb el que estan fent. Sincerament, vull estudiar la carrera que he elegit per la sortida que té perquè és el que vull acabar essent però em mata la idea d'estar fent una carrera que no m'acaba d'agradar per la sortida que té. Estic molt perdut, no sé què fer perquè deixar la carrera ho veig com un fracàs i sóc molt exigent amb mi mateix. Així, crec que m'hauré d'aguantar però, m'agradaria tenir consells sobre com, diguem-ne, portar-ho millor.
Com he dit abans, sempre he estat molt responsable i he tret molt bones notes i, a la universitat tampoc em puc queixar però, actualment estic sempre en tensió, trist i facilment irritable durant tota la setmana, fins que arriba el cap de setmana i veig a la meva parella, amb qui els problemes em desapareixen.
Així doncs, m'agradaria saber què fer per portar millor aquesta situació. En resum, estic estudiant un grau que me l'esperava amb assignatures molt més relacionades amb el que estic fent i, noto que perdo el temps faci el que faci.
Gràcies.
Elena Crespi

Hola Jan!
Primer de tot, moltíssimes gràcies per escriure'ns i demanar-te disculpes pel retard en la resposta. Anem força atabalades i no atrapem la gran quantitat de consultes que ens feu arribar dia a dia.
El que ens expliques ens resulta familiar. Tot i que dius que hi ha companys que estan molt contents del seu primer any, hi ha alguns graus que el primer any és molt introductori i et quedes amb ganes de més.
Em quedo amb una cosa que és molt importnat: la idea de ser, professionalment, el que et capacitarà el grau t'agrada? perquè si tu realment vols ser el que estàs estudiant, no queda més remei que transitar per les assignatures. I, qui sap, potser el proper any o quan puguis escollir optatives, les coses poden anar millor.
De totes maneres, sempre és bo que la universitat tingui feedback dels alumnes i et proposem que parlis amb el cap d'estudis o amb algun professor sobre el que et succeeix.
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio
Psicòloga
Instagram: @elenacrespi81
www.elenacrespi.com