Tinc dos problemees!! Ajudeeeu xfaa!!
Tinc dos problemes:
Primer de tot, tinc 12 anys i aviat en faré 13. Total, sóc bastant alta i més o menys prima. També tinc acné des de els 10 anys i no hi ha manera de que se m'envagi. Els meus pares volen que prengui un medicament molt fort, però tindria que esperar fins a l'hivern que ve perque es millor no prendre'l a l'estiu. Total, de mentres quins aliments podria prendre perque se m'envagi o que en tingui menys??
I el segon problema es que medeixo 1'70 mes o menys, crec que menys, i peso uns 50 kg. Veig que se m'estan creixent les cames i la panxa, perque sempre he estat prima, pero igualment vull aprimar. Quina dieta podria fer??
Moltees gràciess!
Laura Medrano

Hola guapa!
Respecte al primer problema que ens planteges, dir-te que no hi ha aliments que estigui demostrat que facin més o menys grans ja que l'acné és un problema hormonal i és típic que a l'adolescència en tingueu perquè és quan el cos està revolucionat amb les hormones... El que sí que és veritat és que aliments amb molts greixos no ajuden, com per exemple el xoriço, la sobrassada, el fuet, les mantegues... Has de menjar-ne perquè s'ha de menjar de tot, però pots moderar-ne el consum.
Respecte a la segona consulta que ens planteges, comentar-te que per l'edat que tens és normal i saludable que el teu cos estigui canviant i que les cames i panxa estiguin creixent, ja que si no fos així et quedaries amb el cos d'una nena. No es tracta de que facis cap dieta per aprimar perquè el que ara et toca és créixer i augmentar de pes perquè t'estas desenvolupant.
Igualment, com que tens curiositat, et deixo el link de recomanacions generals sobre la dieta per a que hi facis una ullada:
http://mediambient.gencat.cat/ca/05_ambits_dactuacio/educacio_i_sostenibilitat/educacio_per_a_la_sostenibilitat/suport_educatiu/ambits_tematics/alimentacio/informacio/3/
">
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org