Amiga tòxica
Hola, primer de tot agrair-vos tot el què feu, sou genials!
Doncs bé, el meu problema és que tinc una vella amistat que ara només pensa en controlar amb qui estic i què faig, i li encanta fer-se la víctima, a part de cridar l'atenció. Hi ha moments que és molt agradable estar amb ella, però quan s'enfada amb mi (que actualment és dia sí dia també) per una cosa banal és insuportable, deixant de banda el fet que em tracta com si jo fos la seva propietat. Vull trencar amb aquesta relació o allunyar-me'n el més possible, sense ofendre-la ni causar danys, és a dir, quedar com a antigues amigues... Però no sé com fer-ho perquè anem a classe juntes, i als extra-escolars juntes...
Estic una mica confosa i això em fa sentir malament, em podrieu donar consell?
Gràcies per tot
Estrella Dorca

Hola Happy,
Si una persona ens fa sentir malament, no estem còmodes al seu costat i no podem ser tal qual som.... la millor solució és allunyar-se'n. Potser pots començar a anar amb altres amigues i combinar estones amb ella i estones amb més gent. És important que tu comencis a obrir-te a altres persones i vegis altres formes d'amistat. Així podràs valorar qui vols al teu costat.
És molt possible que ella es molesti i s'enfadi quan tu quedis amb altres persones, però sigues molt honesta amb ella (no facis les coses d'amagat): "em ve de gust quedar amb tal..."; "avui aniré a casa de no sé qui...." i continua quedant amb qui tu vulguis. D'acord? Ningú té cap dret a decidir per tu.
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25