Atacs de gana!!
Hola, gràcies per dedicar el teu temps per respondre les consultes! :)
Bé, el cas és que sóc una noia d'alçada 160 cm i un pes aproximat de 54 kg. No sé si és perquè sóc noia i va lligat amb el meu cicle o si bé perquè en teoria a casa meva estem fent dieta menjant amanida gairebé tots els dies, fruita i verdures i de tant en tant carn. Realment no segueixo gaire la dieta ja que per esmorzar, berenar i quan em ve de gust sempre menjo una torrada amb xocolata...
Però el que passa és que a vegades, tinc la sensació de tenir la necessitat de menjar durant tot el dia encara que potser no tingui gana, només per gust, o per "gula". No em passa tots els dies però potser cada setmana un dia cau. Intento que quan m'entra gana menjar fruita però és com una sensació de que no m'omple i realment no sé si aquest és l'objectiu de les dietes, de no atipar-se i menjar variat.
Sóc una noia bastant transparent i dic el que penso en qualsevol moment oportú, i els meus amics s'han adonat que la majoria de vegades sempre parlo de menjar i de tot el que em ve de gust menjar (anar al McDonalds, menjar una pizza, xocolata... en fi, "marranades"). Només si em distrec jugant, no hi penso.
Com puc evitar sentir-me així? amb la necessitat de voler menjar per menjar? Faig esport regularment un o dos cops per setmana però no es tracta ja d'engreixar o no, sinó de que el que estigui menjant sigui bo pel meu cos.
Moltes gràcies i espero que em puguis donar una alternativa a fer quan penso en menjar quan no toca.
Una abraçada!
Laura Medrano

Hola guapa!
Moltes gràcies a tu per escriure'ns i confiar en el consultori :)
El nostre consell en quant a alimentació és que no et prohibeixis aliments ja que això només acabarà provocant que tinguis més ganes de consumir-ne. Una dieta saludable i equilibrada implica menjar de tot però en les quantitats i freqüències correctes. Això vol dir que pots menjar xocolata, però no seria recomanable que mengessis una tauleta cada dia... El correcte seria menjar-ne de tant en tant i en una quantitat moderada.
Normalment quan les persones porten una alimentació equilibrada i s'alimenten correctament durant el dia (recorda, és important fer 5 àpats al dia), el cos s'autoregula i no "necessita" més energia. En el cas que no estiguis fent els 5 àpats al dia o que tinguis molts aliments prohibits, pot ser que aquest sigui el motiu de que pensis en menjar a totes hores. La nostra recomanació en aquest cas seria que intentis modificar els teus hàbits.
En el cas que portis una alimentació saludable i facis els 5 àpats al dia, podem aconsellar-te que no t'angoixis pel fet de pensar en alimentació ja que és un element bàsic de la nostra vida. Que parlis amb els amics d'aliments que et ve de gust menjar no és dolent, i fins i tot és recomanable que de tant en tant permetis menjar-ne pel motiu que t'he explicat abans: si ens prohibim algo, encara ens ve més de gust menjar-ho. Tot i així si és algo que et molesta molt, pots fer servir qualsevol estratègia que et funcioni per distreure't: escoltar música, mirar alguna serie, llegir, sortir a donar un tomb, trucar a algun amic/a,... i si això segueix passant-te fins al punt de convertir-se en una obsessió, parla'n amb els pares i demaneu consell al teu metge o metgessa.
Esperem haver-te ajudat una mica.
Una abraçada!
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org