Perduda
No sé si servirà d'alguna cosa o no escriure aquí. Si m'ajudarà o seguiré tal i com estic. Necessito ajuda. He estat amb un noi durant 5 anys i ara fa uns 10 dies em va deixar. Hem passat un any estrambotic. Hem tingut problemes però els hem anat solucionant parlant les coses i sobretot estimant-nos, ja que es una de les coses que tenim molt clara: ens estimem. Al novembre vaig ser jo la que ho va deixar ja que no estava bè animicament... ell s'havia "apalancat" i no era el mateix. Hem estat dos mesos separats i en aquests dos mesos m'he adonat que ell em dona VIDA i que el que necessitava era estar sola per donar-me compte del que volia. Vam tornar al Gener i tot era fantàstic. Estavem millor que mai (o almenys es el que jo veia..). Ja m'estava plantejant formar un futur amb ell i anar-nos a viure junts, inclús haviem planejat un viatge el cap de setmana passat...però dos dies abans em va dir que no estava bé amb ell i que no vol estar amb mi si no pot donar-me tot el que em meriexo. Diu, que ens hem precipitat massa en tornar i que ara ell no sap que fer, hi ha estones que està bé sol i altres que li agrdaria estar amb mi. Ha sigut un cop molt fort per a mi. Han sigut 5 anys que els hem viscut molt intensos i mai hagués pensat que pogués trobar-me en una situació així. Porto 10 dies i sembla un infern. M'ha caigut tant de cop que no puc encara fer-me la idea. Ni la seva ni la meva familia enten el que li ha passat. Per aixó he arribat aqui, perque necessito ajuda. Segons ell, vol estar amb mi i te clar que vol formar un futur amb mi com a parella...però que abans vol saber que passaria amb unes altres persones (crec que ni ell te clar el que vol). Anem parlant, i hem quedat algun cop per pendre un café però jo no m'ensurto aquest cop i ja començo a tenir una edat on he de plantejar el meu futur. Entenc que opinar es fàcil però jo l'unic que vull es intentar saber com puc sortir d'això ja que no estic preparada per assumir-ho. Necessito ajuda? he arribat a tenir ansietat aquests dies (sembla la mateixa sensació quan perds a un èsser estimat) i no m'agrada veurem així. Que puc fer?
Moltes gràcies i una abraçada.
Estrella Dorca

Hola Canela20,
La sensació que descrius és exactament això: Estàs perdent una persona important a la teva vida i això fa molt mal.
Entenc que és un cop molt fort per tu, però els plans de futur són només això: plans. No és la realitat i has de deixar que la nova realitat et sorprengui. Si ho necessites, parla amb ell i valoreu què ha passat. Però si això et fa més mal, posa distància. Sembla que ell tampoc sap què ha passat exactament, però no pot seguir amb la relació, així que respecta la seva decisió i allunya-te'n.
Necessites un temps llarg per fer-te'n a la idea, per entendre què ha passat, quines coses han anat malament i quines són les que han anat bé. Necessitaràs un temps per enfadar-te amb ell i un temps per sentir molt dolor i... finalment, després de tota aquesta muntanya russa d'emocions, aniràs veient que mica en mica et sents millor, que tornes a riure, que tornes a disfrutar del bon temps, que tornes a interessar-te per altres persones.... i així notaràs que ho estàs superant.
Parla'n amb la teva família, queda amb les teves amigues, escriu, plora, canta cançons tristes.... deixa que el teu cos travessi tot el dolor, ja que només a l'altra banda del dolor hi haurà el benestar. I si notes que aquesta sensació s'està allargant massa, sempre pots buscar una ajuda més professional per tal que t'acompanyi en aquest procés.
Una abraçada molt forta!
Laia Sala
@teràpia25