ESTRIEEEESS!!!
Hola! Us explico: Quan tenia uns 12 anys em van començar a sortir unes poques estries a la cintura i al cap d'aquests dos últims anys la cosa a anat augmentant. Perquè m'ha passat això??? És normal?? Ho puc fer desaparèixer d'alguna manera?? Espero que m'ajudeu a resoldre el dubte, gràcies!
Mònica Fernández

Hola guapa!!
Gràcies per consultar-nos a Adolescents.cat. La veritat és que SÍ, és molt molt normal. Tant que resulta força estrany conèixer una dona sense estries (i també hi ha homes, eh!).
Es produeixen per un allargament de la pell i/o per canvis hormonals, que fa que es trenquin les fibres elàstiques. També hi ha una predisposició genètica i és habitual que apareguin en persones sanes durant l’adolescència, l’embaràs o amb canvis de pes. Inicialment són de color rosa i es veuen molt, però poc a poc van perden color fins a quedar blanquinoses permanentment (segurament és el que t'ha passat amb les de fa dos anys).
Hi ha diferents tractaments per atenuar les marques però tots ells són prescrits pel metge o metgessa especialitzat en la pell (dermatòleg/a) en base al tipus de pell del pacient i a la qualitat de les estries. Els millors resultats s’obtenen quan les estries són més recents (menys de 18 mesos) i encara estan de color rosa. Amb les últimes que t'han sortit pots fer-hi molt, el nostre consell és que ho parlis amb els teus pares per demanar visita a l’especialista, i no deixis passar el temps.
I alguns consells per evitar generar més estries:
Un últim consell que et donem és que no li donis massa importància, tothom tenim defectes, oi que ningú és perfecte? Doncs dóna’t permís per tenir defectes com tothom i acceptar que és normal a la teva edat tenir estries, com ho és tenir cel•lulitis o granets (t'asseguro que les fotos de les revistes i anuncis ho esborren amb el photoshop!!!).
Una abraçada forta! Ah i torna a escriure al consultori per explicar-nos com t’ha el tractament del dermatòleg/a.
Mónica Fernández
consulta@acab.org
www.acab.org