QuÈ em paSsa? Tinc por...
Hola! Primer de tot felicitar-vos per la feina que feu, ho agraeixo de veritat, jo i tots nosaltres. Aquí va la meva situació actual. Sóc noia, tinc 16 anys, madeixo 1,65 i peso 47kilos. Fins aquí tot bé. El problema està en que menjo molt, massa a vegades fins i tot. Em puc arribar a menjar cinc torrades (de formatge, pernil...), un got de llet i galetes amb nutella només per berenar. I no ho faig perquè tingui gana, sinó perquè m'encanta menjar i disfruto molt. Intento aturar-me i no menjar, però és impossible. Si la meva mare compra xocolata, o bombons, me'ls menjo tots en una tarda. A més, no faig res d'esport (no tinc temps). Tinc por d'engreixar-me perquè ara tinc bon cos i m'agradaria mantenir-lo.
Mai he vomitat ni res per l'estil, però molt sovint penso i em crec que tinc un problema greu, perquè menjo molt, tot i no tenir gana o estar plena. Què em passa? Gràcies!
Carlota López Ballestar

Bona tarda guapa!
Moltes gràcies per escriure al consultori i per felicitar-nos. A nosaltres ens alegra acompanyar-vos en tot el que us passa.
Al llegir la teva consulta he pensat que ho deus estar passant força malament, com si tinguessis la sensació de que el menjar t'està controlant i amb el sentiment de culpa. Pel que fa al pes no t'has de preocupar, fins i tot si mirem el teu pes i la teva alçada veiem que el teu pes és força baix i que t'aniria bé pujar-ne una mica.
Penso que per una banda t'agrada el menjar i el gaudeixes, i això està molt bé i en segon lloc tinc dubtes de si fas bé la resta d'àpats com per exemple l'esmorzar i el dinar.
Hi ha moltes persones que al matí i al migdia senten menys gana i mengen menys del que tocaria i després a l'hora de berenar mengen molt més.
Intenta pensar que no cal que t'ho mengis tot en aquell moment, que si no tens més gana pots parar i que després més tard podràs menjar-ne una mica més.
També estaria bé que pensis si et passa sempre o si està relacionat amb alguna emoció, com per exemple si estàs avorrida.
Jo d'entrada no li donaria més importancia però si dintre d'un temps veus que va a més pots tornar a escriure o venir a veure'ns a l'ACAB (www.acab.org)
Una abraçada
Carlota López Ballestar
Psicòloga