Amigues
Hola adolescents.cat!
Fa dies que em rondava pel cap fer aquesta consulta i cada vegada la veig més necessària. Així que aquí està...
Des de l'estiu passat que tinc una colla d'amigues. Totes tenim 14 anys i cada vegada que sortim de festa volen beure alcohol. Posen cadascuna diners i se'l compren. Després van a un punt del poble a fer botellón. Jo no bec perquè mai m'ha cridat l'atenció(de moment) i cada vegada que estic amb elles mentre beuen em sento com a 'acoplada'... No estic gens a gust i de vegades quan diuen de sortir dic que no perquè no tinc ganes de passar per aquesta situació. Jo ja els dic que som massa jòvens però no em fan cas. De vegades quan els hi afecta l'alcohol i es posen 'tontetes' tinc temor. El cas es que són unes grans amigues però cada vegada que sortim em passa això. Què puc fer? Jo vull sortir amb elles però cada vegada que beuen em sento molt incòmoda...Ajuda siusplau...!
Estrella Dorca

Hola arto10,
Elles saben tot això? els has explicat directament que et sents així? Segurament elles no son conscients de la imatge que donen quan van begudes... potser els anirà bé que una persona els hi faci veure!
De totes maneres, si elles han pres aquesta decisió, tu no els hi pots prohibir. Prova de plantejar-los altres plans on no s'hagi de veure: anar a dormir a casa d'algú, una acampada, fer una caminada, sortir sense beure alcohol.... i si no ho accepten, potser hauràs de buscar algun altre grup d'amigues que tinguin plans més divertits i més semblants a tu, com ho veus?
Això no implica que deixis d'anar amb aquestes amigues, però tu també tens dret a passar-t'ho bé!!
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25