tallar una relació?
Hola! fa 3 anys que estic amb un noi, i ara mateix no se si continuar amb ell. Moltes vegades miro pelicules d'amor o escolto cançons romàntiques i estan amb ell no em sento identificada amb les histories d'amor que s'expliquen. L'estimo i es super bon noi, el millor que he conegut però nose si realment estic enamorada d'ell. Sóc una persona tímida i em costa fer amics i els pocs amics que tinc molts els he deixat de banda per estar amb ell perquè per mi ho era tot. Sense ell em sentiré sola, es com si ell fos la meva bombolla i jo no m'espavilés perquè ell m'ho soluciona tot. vaig començar amb ell quan ho acabava de deixar amb un altre noi amb el que portava més d'un any. Llavors no se si realment estic amb ell per estar amb algú, perquè tot sigui més fàcil. fa anys que no estic sola sense parella, i igualment me l'estimo pero envejo les altres relacions, la gent que comença històries i te aquella passió del principi. tinc 20 anys i des de els 15 que no estic un llarg període de temps sense parella, nose si ser estar sola i si soportaria estar sense ell.
Estrella Dorca

Hola Alba,
Has de tenir en compte un parell de coses:
• les pel·lícules/novel·les romàntiques són ficció. Això vol dir que no es tracta d'una història d'amor real, que hi ha moments d'avorriment amb la parella, hi ha moments de discussió, hi ha estones que voldries estar amb altres persones.... Però no per això la teva relació deixa de ser de veritat.
• Les relacions de parella no són exclusives. Cal mantenir la pròpia vida, els propis amics i les pròpies aficions. Compartir-les amb la parella és bonic, però també es fantàstic poder-ho fer sol i llavors explicar-ho. No cal dedicar les 24h del dia a la parella per sentir-nos estimats.
Si tu sents que et fa por estar sola.... potser t'hauràs de plantejar algun dia enfrontar-te a aquesta situació! Ningú es mereix que siguem la seva parella per pena o perquè són bones persones. És important que la persona estigui valorada, estigui compresa i estigui cuidada. T'aporta això la teva relació de parella?
Potser necessites dedicar-te un llarg temps a tu, a conèixer-te a tu mateixa (quines aficions tens?), a recuperar les teves amigues, a passar estones a soles amb tu mateixa... Podria ser que el teu cos et demani això?
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25