Nosé si la meva amiga està començant una anorèxia
Hola,
M'agradaria fer una consulta, per afavorir a una amiga, ja que es veu grassa.
Ella és fan de l'Ariana Grande. I l'està començant a imitar, en la roba, el pentinat i el cos.
Ella està bé, tirant cap a prima, tot i això ella es veu grassa, quan no ho està. A l'hora d'esmorzar, casi mai esmorza i quan ho fa són dues barretes de cereals. A l'hora de dinar (si es que dina) el seu menú es basa en la "dieta" i a l'hora de sopar, tot i que no ho se, crec que no menja molt.
De moment se que no està anoréxica, però em preocupa que tenin aquest pensament de que està grassa ho pugui arribar a ser-ho.
Carlota López Ballestar

Bona tarda guapa!
Primer de tot moltes gràcies per escriure al consultori, sobretot per intentar ajudar a una amiga per la que estàs preocupada.
Pel que ens expliques si que ens preocupa força la teva amiga. A vegades pensem que pateix una anorèxia una persona que està molt prima però no té perquè ser així. La teva amiga ja ha canviat la manera d'alimentar-se, sembla que es salta algún àpat i que quasi no menja. A més, pel que dius sembla que té certa distorsió corporal, ja que està bé i diu que es veu grassa.
Penso que realment ja podria estar patint un trastorn alimentari però que per sort tu ho has vist i has demanat ajuda.
Crec que el primer pas seria que parlis amb ella. Que li diguis que estàs preocupada i que penses que està relacionat amb la seva autoestima. Intenta anar per la part emocional i no li parlis del menjar... o al menys evita-ho. Pregunta-li si està bé, si li ha passat alguna cosa, si a casa va tot bé, etc.
A partir d' allà li hauries de dir que creus que és important que expliqui això a casa. El més provable és que no et reconegui el que li passa i que intenti evitar la conversa.
Aleshores el segon pas és parlat amb el tutor/a o la família i explicar-lis el que estàs veient. Ells al ser persones adultas podran donar-li l'ajuda que necessita.
Moltes gràcies per escriure, ets molt bona amiga!
Una abraçada
Carlota López Ballestar