:((
Estic enamurada desde fa 1 any uns mesus, al principi parlavem pel face ,no era res borde i ens enteniem mol be pero en persona jo soc molt timida i no ens deiem res... numes mirades.Després de uns mesus una amiga (que nose perque no li caic be) li va dir a totes les seves amigues que m'agrada i aixi es va enterar tot el insti... numes pensant que hu savia em vaig ficar molt trista i ja no li vaig obrir mes... vaig estar 8 mesus intentant olvidarlu pero no pudiaa... tenia algu en mi que no vulia i altre part que si... les meves amigues em deien moltes coses dulentes de ell pero mu creia , jo el veia i el veig diferent de com diuen i tal... ara eesta amb una nena i numes veure una fotu de ells junts em ficu molt malament... no puc olvidarlu ... em fa molt de mal... fins i tot he estat dos setmanes amb depreció... i pensava coses que ni jo entenia... no s que fer...encara que diguin que no duraran gaire igual em figu trista perque pensu que mai no es fixara en mi... en una pregunta del ask li van preguntsr en que tipu de noies es fixa i ell ha dit en les que l'estimen de veritat... les meves amigues diuen que li parli pero soc molt timida i tambe em diuen que em tregui la timidesa pero com? no puuc no se que fer ...
InterPersonal

Hola anoonimus33! Entenc que et faci molt de mal saber que està amb una altra nena. El que si és veritat és que no podem deixar que la nostra felicitat depengui d'una altra persona. Una cosa és està trista perquè aquestes coses fan mal, però l'altre sentir-nos deprimits. Jo et diría que per ajudar-te a tu mateixa en aquestes situacions, quan estiguis tan malament intentis més que mai fer coses per distreure't i que t'agradin, i que parlis amb les amigues que més t'ajudin a posar-te més tranquil.la i contenta. Uns moments tristos de tan en tan, quan ens passa alguna cosa així és natural, però llavors cal que fem alguna cosa perquè estiguem millor!! Per l'altre tema, superar la teva tímidesa! Primer de tot et felicito perquè tinguis ganes de millorar-ho! Superar la tímidesa necessita el mateix que superar una por. Afrontar-t'hi amb petits passos. Jo et recomenaria que et facis una llista de coses que et costen fer perquè et sents tímida. Un cop tinguis la llista feta ( demanar els apunts a un amic, parlar amb el noi que m'agrada, anar a parlar amb un professor, etc) , ordena les situacions que hagis apuntat des de la que veus més fàcil a la més difícil. Un cop ordenada la llista ja pots començar a treballar! Comença per la situació més fàcil: diga't a tu mateixa que pots i afronta la situació! Veuràs que a mesura que vagis fent petits, petits passos guanyes molta més seguretat, valentía ( ser valent no significa no tenir por, vol dir fer les coses encara que sentim por o tímidesa) i que vas veient resultats positius! Pensa que en aquest noi mai li has dit el que pensaves, sinó que pel que expliques sempre has amagat els teus sentiments. Per tant, si vas afrontant la teva llista, arribarà un moment que estaràs preparada per parlar amb ell de cara i dir-li el que sents. Evidentment, no depèn de nosaltres que vagi bé o malament, però com et deia sempre guanyem seguretat i confiança quan ens afrontem a les nostres pors! Abans de fer-ho també pots fer una llista de pros i contres de si seguir o no lluitant per ell. Aquesta també pot ser una tècnica que et pot ajudar a decidir què fer. Sort! Eli Aulet www.interpersonal.cat/fcbk: Elisabet AUlet Psicòloga