Tabac... amigues...
Bon dia Adolescents,
Tinc un dubte encara que sembli bastant lògic d'entrada. Per començar he de dir que tinc unes amigues molt responsables, treuen bones notes, no tenen problemes... El que passa es que no se per quina raó algunes d'elles han començat a fumar i a veure alcohol ( això amb 13/14 anys ) jo els hi dic que no ho facin encara que no em fan cas. Moltes vegades els hi pregunto el per què de aquests actes i casi totes per no dir totes m'han contestat dient-me que ho fan per problemes personals, estres, professors, lios... No dic que jo no tingui aquest problemes perquè també en tinc però no crec que sigui la manera correcta de solucionar-ho.
Em podrieu donar algun consell per convèncer-les de que no ho facin?
I és normal que a vegades vulgui probar-ho ?
Un petó
Estrella Dorca

Hola anònima,
El que expliques és molt habitual: la gent pot consumir algunes substàncies (alcohol, tabac, ...) per oblidar-se dels problemes que té o de les rallades mentals! Quin és el problema? que no se soluciona, que la dificultat segueix estant al mateix lloc i que, a més, el consum de tabac o alcohol ens pot portar més problemes! (pares, bronques, baralles, discussions....). Així que, no és la solució, oi?
Tu no pots fer res per convèncer-les que no ho facin. Pots explicar-los el teu punt de vista, però la decisió és seva (i les conseqüències també). El més important és que tu no et deixis influenciar. Si tu tens clar que no ho vols fer, no ho facis! De fet, ja veus què els hi aporta, oi?
Per altra banda, que a vegades ho vulguis probar, és més o menys natural, perquè la curiositat és un gran motor! el problema ve quan ens precipitem o ens passem de la ratlla. El consum d'alcohol està prohibit a menors i és per un tema de salut (les estructures cerebrals poden patir algun dany), així que, com més ho puguis endarrerir, millor! és a dir, si no estàs del tot convençuda (com en altres temes), no ho facis!
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25