catàrsi
Hola de nou bonicxs!
Fa una mica us vaig enviar aquesta consulta: http://www.adolescents.cat/consultori/ampliacio/43916
I volia seguir aclarint alguns dubtes sobre això ja que han anat passant més coses i estic feta un embolic! Vaig respondre-us a la consulta però com no sé si l'heu ni tan sols rebuda ho faré així. El noi del qual us vaig parlar, quan va passar tot allò, estava amb una noia. Tenien una relació oberta, cosa que llavors en teoria no feia res mal fet amb mi, però ho afegeixo com a informació haha. Fa tot just una setmana es va tornar repetir una escena com la que explicava a la consulta anterior, i aquest cop gairebé anem més lluny i tot, però no. (el dia després de passar això, va deixar la nóvia).El cas és que minuts després de que hagués passat alló i ell marxés, jo em sentia com si realment pogués estar així amb ell i que no m'afectés en l'àmbit emocional, però dos dies després em sentia desfeta ja que encara que m'ho intenti ocultar a mi mateixa, és un noi que m'encanta, (tot i que té coses que no m'agraden gens i intento ressaltar-les per creure'm que no és una espècie de semi-deu xd) i realment m'agradaria tenir una relació amb ell. Però és una persona la qual té una visió de la vida molt àmplia, i no li agrada estar amb només una persona (no és que sigui infidel, simplement té relacions obertes), i jo això tampoc sé si ho vull. D'altra banda, mai s'ha mostrat força carinyós amb mí, ni tan sols quan estem en la intimitat. A classe intenta evitar nombrar-me o fer coses amb contacte amb mí, ja que és com si hi hagués aquella vergonya permanent entre els dos. A mi m'agradaria poder dir-li tot el que sento i el que penso; el per què d'actuar així, i si el que jo sento és mutuu, però tinc la sensació de que no ho és, i tampoc vull dir-li i espatllar-ho tot, encara que no siguem res. Algunes amigues m'han dit que m'hauria d'esperar al pròxim cop que quedem i llavors dir-li, però em fa terror fer-ho ja que tinc molts punts de perdre-ho tot, però alhora no puc continuar així i sóc molt impacient.
Tot aixó m'angoixa moltíssim i no sé què fer. Potser hi dóno masses voltes, però el necessito amb mi, i sé que si ell no, em costarà molt acceptar que no m'estima.
Elena Crespi

Hola de nou!
Primer de tot, moltíssimes gràcies per escriure'ns i demanar-te disculpes pel retard en la resposta. Anem força atabalades i no atrapem la gran quantitat de consultes que ens feu arribar dia a dia.
Ara he vist que ens havies respost a la consulta. Sovint, no tenim temps de veure si ens responeu perquè anem força a tope amb totes les consultes.
Una de les coses més importants per poder estar amb algú (ja sigui com a parella, com a rotllo o com a el que sigui) és que tingueu clar tots dos que voleu, més o menys, el mateix. I aquí tu jugues amb desavantatge. Perquè ell et proposa una situació que no és la que tu voldries.
I, abans de parlar amb ell, t'has de plantejar si realment vols aventurar-te a patir per algú que no vol el mateix que tu.
Un cop tinguis clar això, llavors ja hi pots parlar i pots esperar o demanar-li per quedar i parlar.
Però tu has de tenir clar com t'hi exposes emocionalment a tot plegat.
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio
Psicòloga
Instagram: @elenacrespi81
www.elenacrespi.com