VERGONYA
Hola!
Tinc un problema i crec que es bastant seriós i esque sóc molt vergonyosa a l'hora de coneixer gent nova o nois....
Amb els meus amics no tinc gens de vergonya però quan quedo amb algu nou no em deixo anar i jo no vull seguir tinguent vergonya. Em podeu donar consells o dir-me el que puc fer sisplau?
Gràcies!!!!!
Estrella Dorca

Hola anònima,
La vergonya és molt útil perquè ens permet observar com és l'entorn i així actuar de manera més adaptada. No passa res per tenir una mica de vergonya! La manera de passar-la és acceptant-la i, fins i tot, fer-ho evident: "és que tinc una mica de vergonya en aquestes situacions". Tingues clars aquests punts:
• Tots necessitem un temps per sentir-nos més còmodes.
• Centra't en els temes de conversa, sense fixar-te en qui està parlant i dóna la teva opinió.
• Assumeix que en alguns moments estaràs més callada però no passa res.
• Recorda't a tu mateixa, que amb els teus amics no tens vergonya, per tant, a mesura que agafis confiança seràs més natural.
A vegades hem d'assumir les nostres característiques personals i fer-les un punt fort!
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25