PROBLEMES D'AUTOESTIMA I PARANOIES
Em sembla que això comença quan tenia uns 6 anys, ja que jo era una nena molt carinyosa, feliç i contenta amb tot el que tenia, però com sempre pasa, hi ha germans gelosos i la meva germana gran ho es i ho era, sempre em pegava i no em deixava dir res, em feia callar-me, ella no es l'unica que em va fer sentir aixi de malament. En aquell moment no estava malament del tot, vaig arribar a 1r de la ESO i tenia ''bones'' amigues o això creia jo, a classe sempre m'insultaven per les dens i per el meu cognom, ho vaig passar molt malament, a partir d'alli crec que vaig perdre l'autoestima, llavors em vaig ficar brackets per a estar més guapa, després vaig deixar de fer una cosa que m'agradava pels comentaris de la gent i ara mateix no ho faria, ja q encara m'importen els comentaris. Aquell any ho vaig passar molt malament. Ara faig 4 de la eso i sempre he sigut una persona que se la sudat tot, pero des de 1 o 2 em vaig començar a menjar el cap per tot, i em fa vergonya relacionar-me, em preocupo per lo que diran, per si caure be, com tinc que ser, a lo millor sembla una tonteria, pero em fa mal el cap de tant pensar, se que es diu q tens q ser tu mateixa, pero no puc, tinc un 90% de jo mateixa quan estic segura i la gent em fa cas i un 50-60% de jo mateixa quan la gent no em fa cas, em fa por el ''rechazo'' ara que m'he donat compte que no tinc molta relacio amb la gent intento relacionar-me, i no se si soc jo mateixa quan parlo amb ells o em forço per a ser mes ''maja''. Se que em diras que sigui jo mateixa, però ja no se ni com soc o al menys no m'agrada com soc, perquè no entenc perquè la gent no em parla ni caic be a la gent de molts llocs, sense coneixer-me alguns i coneixent-me pocs, perquè estic segurissima que soc una bona persona, poc sociable, ja que sempre he parlat molt i m'han fet callar-me tots perquè no em contestaven, a casa parlo molt i estic rient tot el rato , la meva mare ja esta farta del mateix tema i per culpa d'aixo tinc problemes de salud. Per culpa d'aixó no soc FELIÇ.... Necesito relacionar-me amb la gent i coneixer a nova gent ja que m'agrada. L'unic que m'agrada estar a casa al menys 1 dia del finde o 2, perquè estic agust, però pel contrari hi ha molt cops que m'aburreixo al carrer i per això no vull sortir, però em fa rabia que la gent es relaciona amb gent nova i jo no. A part m'emparanoio, per si les meves amigues o gent suda de mi quan parlo, perquè molt de temps ho han fet i m'han provocat com un ''trauma'' i alguns cops quan dic algo ningu em contesta i em fa sentir que no estic valorada, (m'escolten menys les meves amigues que els de classe) a part crec q les meves amigues son toxiques, pero m'ajuden en coses, pero em fan sentir aixi, i ara tinc problemes de salud i no s'han preocupat molt o les que s'han preocupat son molt pessimistes i es queixen per tot i per com va vestida la gent o com es i sino prefereix quedar amb una altra persona que no es molt amiga seva que amb mi(això una persona sol)
Estrella Dorca

Hola Queenofpain,
La teva consulta desprén molt patiment. Tinc la sensació que el teu cap no para de rumiar i enviar-te missatges negatius... Coneixes la metàfora de les ulleres? A vegades analitzem el món com si portessim unes ulleres fosques. Són unes ulleres que no ens deixen veure la part divertida o agradable de la vida i ens fan malpensar de tot i de tothom. No és fàcil treure's aquestes ulleres, però com a mínim és important començar a ser-ne conscients. Sembla com si creguessis que el món està en contra teva i això és impossible! El món està massa ocupat per centrar-se en algú en concret. Així que anem a veure quines coses pots canviar:
• Queda amb les teves amigues i feu coses divertides!
• Parla amb els teus pares i explica'ls com et sents.
• A classe, intenta conèixer una mica més cada persona del grup. Et proposo un repte: busca una cosa que tinguis en comú amb cada persona de la classe (alguns seran molt evidents, però altres hauràs d'interessar-te per ells i començar una conversa).
• Si tens ganes de conèixer gent nova, fes alguna activitat nova! apunta't als escoltes, a un curs de fotografia, a algun club esportiu, a ball.... i fes allò que més t'agrada!
• Torna a ser la nena de 6 anys carinyosa, feliç i contenta i imagina't què et diria! Què diria aquesta nena optimista a la noia pessimista de 16 anys?
A vegades es passen males temporades i hem de posar molt esforç per sortir-ne, així que molts ànims!!
Espero haver-te ajudat una miqueta ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25