Estimar-me?
Hola adolescents!!
Tinc un problema, tinc molts complexes i no se com fer-ho per estimar-me, el meu gran complexe és que em veig grassa, el metge ja m'ha dit que em sobren uns quilos, peró mentre no arribo al pes ideal no ser estimar-me. Si em poguessiu donar algún consell per per estimar-me o tenir l'autoestima mitjanament alta, es que la tinc per els terres.
Gràcies!!
Estrella Dorca

Hola anònima,
Primer de tot, deixa de centrar tota la teva autoestima en el teu pes. De veritat creus que aquests 2 o 3 kilos que dius tenir de més et donaran tota l'autoestima que demanes?
L'autoestima s'ha de fonamentar en diferents aspectes:
• Autoconeixement - Conèixer com ets. Hi ha aspectes de tu que són genials i altres aspectes que potser podries modificar una mica sense perdre la teva essència. Busca quines són les habilitats que tens, els valors que transmets, com et diverteixes, què aportes als altres...
• Autoreforç - Premia't alguna vegada! Si has dedicat molta estona o molt esforç en fer alguna cosa, dóna't alguna satisfacció! Per exemple, si has estat estudiant tota la tarda, potser pots premiar-te mirant alguna sèrie o apuntar-ho al calendari per recordar que n'ets capaç!
• Autoimatge - Aquí hi ha la part de l'aparença física. Això inclou des de la talla, el color dels ulls, els cabells, la imatge que dónes als altres, no només el teu pes.
• Autoacceptació - Acceptar-te i estimar-te com ets!
Segurament les teves amigues i la teva família no et jutja pel teu pes. Què els encanta de tu? Pots fer un petit exercici i demanar-los a totes les persones importants de la teva vida que escriguin en un paper una cosa que els agradi de tu i ho fiquin en un sobre. Al cap d'una setmana de recollir tots aquests piropos, mira'ls i penja-te'ls en un lloc ben visible! Sabies que tenies totes aquestes virtuts?
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25