Estic fartaa!!
Hola, soc una nena de 14 anys, molt insegura, i gordeta per el gust de tots... No m'agrada gens el meu fisic, m'agradaria ser una nena primeta per agradar als nois.... Es riuen molt de mi... i a vegades m'entran ganes d'acabar amb tot, ja que pwnso que la vida sense mi seguirá igual. Consells?
Laura Medrano

Hola i gràcies per escriure'ns!
Per les teves paraules percebo que tens l'autoestima una mica tocada i que potser t'aniria bé que algun professional t'ajudés una mica. Realment no sabem si et cal aprimar o no, però el que sempre diem és que el truc està en tenir un estil de vida saludable: seguir una alimentació equilibrada i fer esport entre 2 i 4 dies a la setmana. A banda d'això, has de saber que per molt "bon cos" que tinguis, no garanteix que et sentis bé amb tu mateixa i encara menys que agradis als nois. Sí que és veritat que actualment a la societat que vivim hi ha molta pressió per tenir un cos prim, però és una "moda" que només provoca que els joves estigueu insatisfets amb el vostre cos...
En el teu cas el meu consell és que intentis treballar per a millorar la teva autoestima. Si aprens a estimar-te i respectar-te, cada cop estaràs més segura de tu mateixa. Quan es diu que el que enamora als nois/es no és un bon cos, sinó que és una forma de ser agradable, atenta, respectuosa, optimista,...és totalment cert. Ens enamorem de les persones per com ens fan sentir quan estem amb ells/es i pels valors i forma de ser que ens transmeten. El cos potser és important en un inici, però quan coneixes a la persona realment com és, això és el realment important.
Espero haver-te ajudat a reflexionar sobre això i t'aconsello que demanis ajut per a treballar tots aquests temes. Si ho vols des de l'Associació contra l'anorèxia i la bulímia et podem ajudar. Pots trucar-nos al 93 454 91 09 i així xerrem una mica.
Una abraçada,
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org